آفتاب

نارضایتی ایران از استقرار نیروهای روس در نزدیکی مرز سوریه و لبنان

نارضایتی ایران از استقرار نیروهای روس در نزدیکی مرز سوریه و لبنان

یک رسانه اسرائیلی مدعی شده پس از استقرار سربازان روس در نزدیکی مرز سوریه و لبنان، نیرو‌های ‌تحت حمایت ایران نسبت به این اقدام هماهنگ‌نشده اعتراض کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه صهیونیستی هاآرتص، دو مقام غیر سوری مدعی شده‌اند که با استقرار سربازان روس در نزدیکی شهر قصیر در مرز سوریه با لبنان، نیرو‌های ‌تحت حمایت ایران از جمله حزب‌الله نسبت به این اقدام هماهنگ‌نشده اعتراض کرده‌اند. 

به ادعای این رسانه اسرائیلی، یک فرمانده نظامی ‌به رویترز گفت: پس از استقرار ارتش سوریه در سه موضعی که نیرو‌های روس در آن حضور داشتند، مسئله ‌حل شده است. پس از همکاری‌های طولانی بین ایران و روسیه، ‌این ناهماهنگی‌ها نادر بوده است. 

این فرمانده نظامی که به نامش اشاره‌ای نشده است، همچنین گفت: این ناهماهنگی‌ها حل و فصل شده و اکنون نیروهای لشکر ۱۱ ارتش سوریه همراه ‌با حزب‌الله در این منطقه مستقر هستند.

بر اساس این گزارش، طی چند ماه ‌گذشته اسرائیل بارها از روسیه برای مقابله با ایران در سوریه درخواست‌هایی را مطرح کرده است؛ جایی که ‌اسرائیل علیه حزب‌الله و اهداف ایران در سوریه حملات متعددی را ترتیب داده است. 

به گزارش هاآرتص، یک مقام نظامی دیگر مدعی شده است: «ایران و متحدانش تحت عنوان محور مقاومت، در حال بررسی اقدام ناهماهنگ روسیه ‌هستند. از ابتدای بحران سوریه، روسیه و نیرو‌های تحت حمایت ایران از جمله حزب ‌الله در برابر معارضان اسد با یکدیگر همکاری کرده‌اند. حزب‌الله نیرو‌های خود را از سال ۲۰۱۲ در سوریه مستقر کرده و نیرو‌ی هوایی روسیه در حمایت از بشار اسد از سال ۲۰۱۵ وارد سوریه شده‌اند. اکنون دستور کار و اهداف ‌متفاوت این گروه‌ها در سوریه آشکار شده است. به همین دلیل اسرائیل در این مرحله به روسیه فشار وارد می‌‌کند تا مانع نفوذ ایران و متحدانش در سوریه شود.»

 

 

 

 

 

کد N1894226

وبگردی