آفتاب
در گفت‌و‌گو با مدیرعامل بنیاد رودکی مطرح شد؛

تامین هزینه سفر ۱۰۰ نفری که منتخب ارکسترها را همراهی می‌کنند، با هاکوپیان است

تامین هزینه سفر ۱۰۰ نفری که منتخب ارکسترها را همراهی می‌کنند، با هاکوپیان است

علی‌اکبر صفی‌پور می‌گوید: هزینه سفر منتخبی از اعضای ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی که تعدادشان به ۱۰۰ نفر می‌رسد، به کشور روسیه، از طرف هاکوپیان تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اکبر صفی‌پور (مدیرعامل بنیاد رودکی) در پاسخ به این سوال که؛ هزینه اعزام ۱۰۰ نفری که همراه با شهرداد روحانی، فریدون شهبازیان، سالار عقیلی و منتخبی از اعضای ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعزام می‌شوند، چگونه تامین خواهد شد، گفت: می‌دانید که ما در دی ۹۶ تفاهم‌نامه‌ای با فدراسیون فوتبال منعقد کردیم که براساس آن قرار شد ساخت سرود تیم ملی فوتبال ایران به مناسبت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ برعهده بنیاد رودکی گذاشته و توسط منتخبی از ارکسترهای سمفونیک و ملی انجام شود که این اتفاق افتاد و خوشبختانه توانستیم به‌جای یک قطعه، چهار قطعه شامل دو قطعه بی‌کلام و دو قطعه باکلام تولید کنیم که ۳۰ اردیبهشت ۹۷ در تالار وحدت رونمایی شدند.

مدیرعامل بنیاد رودکی به عنوان متولی امور ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی ادامه داد: در تفاهم‌نامه‌ای که با فدراسیون نوشتیم، از روز اول قرارمان این بود که اگر توانستیم اسپانسری جذب کنیم تا هزینه‌های مربوط به اعزام اجراکنندگان سرود را به روسیه تقبل کند و آثار تولید شده در روسیه هم اجرا شوند. خوشبختانه این اتفاق رخ داد و شرکت هاکوپیان به عنوان اسپانسر در کنار ارکستر قرار گرفت و هزینه اعزام منتخبی از اعضای ارکستر را به روسیه و اجرای زنده قطعات تولید شده را در این کشور تامین کرد تا ما یک شب قبل از بازی ایران با مراکش، روز پنجشنبه ۲۴ خرداد در شهر سنت‌پترزبورگ، ۲۷ خرداد در مسکو و ۲۹ خرداد، یک شب قبل از بازی ایران با اسپانیا در شهر کازان شاهد اجرای سرودهای ساخته شده برای تیم ملی فوتبال در روسیه باشیم. البته بدون حمایت و پشتیبانی کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو در روزهای شلوغی که روسیه پشت سر می‌گذارد، رزرو سالن و کارهایی از این دست امکان‌پذیر نبود.

صفی‌پور که خود نیز عازم روسیه است درباره حضور خبرنگاران حوزه موسیقی در این رویداد هم گفت: خبرنگاران حوزه موسیقی چند خبرگزاری نیز تحت عنوان ستاد خبری به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اعزام خواهند شد که هزینه اعزام آن‌ها نیز توسط شرکت هاکوپیان تامین می‌شود.  

کد N1894057

وبگردی