آفتاب

مازیار زارع: فوتبال ایران باید به دست اهلش برسد/ علی کریمی چیزی در دلش نیست

مازیار زارع: فوتبال ایران باید به دست اهلش برسد/ علی کریمی چیزی در دلش نیست

کاپیتان اسبق پرسپولیس در کانادا به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم منتخب جام جهانی 98 و بازیکنان مهاجرت کرده اسبق تیم ملی و فوتبال ایران قرار است فردای دیدار ایران و مراکش در تورنتو کانادا به مصاف یکدیگر بروند. در این میان مصاحبه مازیار زارع کاپیتان اسبق پرسپولیس که به تورنتو رفته است را در ادامه می خوانید:

‎-آقای مازیار زارع به تورنتو خوش آمدید. چند روز پیش هم آمدید کنار زمین و موجب شادی بچه ها شدید. لطفاً بگویید چی شد که به تورنتو آمدید؟
‎ ما با بچه ها سفری به آمریکا داشتیم و از آنجا تصمیم گرفتیم به تورنتو بیاییم. قرار بود یک بازی هم اینجا انجام بدیم که قسمت نشد.
‎ـ بله بازی حمایت از تیم ملی ولی چون شما باید زودتر برگردید ترکیه نمی تونید در این بازی شرکت کنید. خوب از فوتبال چه خبر؟
 من که کامل از فوتبال اومدم بیرون و اومدم اینجا که استراحت کنم ولی برگردم در کلاس درجه B آسیا برای مربی گری شرکت می کنم. فعلاً که همه جا صبحت از جام جهانی است.
‎ـ تیم ملی را چگونه می بینید؟
‎الان یک نسل دیگه دارند کار می کنند. فکر می کنم کار خیلی سختی پیش رو داریم و امیدوارم نتیجه مطلوب باشه و بازی های خیلی خوبی انجام بدیم.
‎ـ نظرتان در مورد نحوه مربیگری کارلوس کیروش چیست
‎ فکر می کنم که کارش خوب و در بهترین سطح بوده که نتیجه گرفته ولی خوب همه چیز هم برایش مهیا بوده. قبلاً برای مربی های قبلی چنین شرایط و ابزاری فراهم نبوده، هر چند خودش همیشه به نوعی ناراضی بوده.

‎ـ خیلی از بازیها مثلاً بازی با یونان و ایتالیا چرا لغو شد؟
‎این مسئله به فدراسیون و این که چه صحبت ها و قراردادی بینشان بوده برمی گرده،ولی هر چی بوده سهل انگاری کردند. بازی بین المللی به این مهمی در این سطح را نمی توان راحت کنسل کرد.
‎ـ شنیدیم لباس ها دیر رسیده و هنوز در ایران کسی نمی تونه بخره. آیا فوتبال ما پیشرفت کرده یا پسرفت کرده؟
 به نظر من افرادی که باید در راس باشند و کارشان را درست انجام بدهند سر جاشون نیستند ولی فکر کنم کمی پیشرفت کردیم که به جام جهانی رفتیم گرچه هنوز خیلی چیزها سر جایش نیست.
‎ـ این مشکلات توی لیگ هم اثر گذاشته مثل مشکلاتی که ملوان داشته.
‎ مشکلات خیلی زیاده. ملوان از تیم های خیلی خوب است ولی وقت اجازه نمی دهد که در مورد این مشکلات حرف بزنیم. افرادی که در راس کار هستند و باید تصمیم درستی بگیرند، شناخت کاملی از فوتبال ندارند، کار را درست انجام نمی دهند و فوتبال را نابود می کنند. با لج و لجبازی کار می کنند. من از پول فوتبال زندگی کردم، قرارداد می بندی و با توجه به قرارداد برنامه ریزی می کنی ولی بعد طبق قرارداد عمل نمیشود. البته افرادی هستند که کارشان را خوب انجام می دهند مثل آقای آذری مدیر ذوب آهن که مدیری است که کارش را بلد است.
‎ـ به نظر شما راهکار چیست؟
کسانی که حق شان است که مدیریت و مربیگری کنند باید بیایند سر کار مثل علی کریمی و سایر صاحب نام ها. علی کریمی دوست نزدیک من است من می فهمم که توی دلش چه می گذرد.
‎ـ علی کریمی هم که حرف هاشو راحت می زنه مثل صحبت هایی که در مورد کی روش زد. نظرتان در این مورد چیست؟
‎دوست ندارم در این مورد نظری بدهم ولی می دونم علی انسانی بسیار دوست داشتنی است مثل من عصبیه ولی مثل علی کریمی کم است. من داخل زمین کمی خشن بودم. من این قدر به ملوان تعصب دارم که در زمین عصبانی هستم.
‎ـ پیام آخرتان چیست؟
‎ آرزوم این است که فوتبال با دست کسانی بچرخد که واقعا براش زحمت کشیدند و خاکش را خوردند.

 

 

256 41

 

کد N1893987

وبگردی