آفتاب

عکس: دیدار ترامپ با کیم جونگ اون در سنگاپور | تصاویر دیدنی از دیدار تاریخی

عکس: دیدار ترامپ با کیم جونگ اون در سنگاپور | تصاویر دیدنی از دیدار تاریخی

عکس: دیدار ترامپ با کیم جونگ اون | روز دوشنبه در سنگاپور دیدار مهم و تاریخی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزار شد. این دیدار برای ترامپ و اون بسیار مهم است. کیم جونگ اون همراه با محافظان و حتی آشپز شخصی اش به سنگاپور رفته است. دونالد ترامپ اما حاشیه های همیشگی (ملانیا و ایوانکا همسر و دختر ترامپ) را در سنگاپور همراه ندارد. عکس های دیدار ترامپ و اون را ببینید...

عکس: ترامپ و کیم جونگ اون



عکس: دست دادن ترامپ و اون



گفتگوی ترامپ و اون



عکس: توافق ترامپ و کیم جونگ اون




دیدار مهم ترامپ با کیم جونگ اون در سنگاپور


در حالی‌ که تنها یک روز تا دیدار تاریخی میان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مانده است، گزارش‌های متنوع و متعددی از مقدمات این دیدار تا پیش‌بینی در مورد خروجی‌های آن در رسانه‌های مختلف دنیا منتشر شده است. مقامات ارشد دو کشور از امروز دست ‌به ‌کار تدوین دستور کار مذاکرات و به حداقل رساندن اختلاف نظرات در دیدار فردا هستند.

امروز (دوشنبه 21 خردادماه) مقامات ارشد کره شمالی و ایالات‌متحده آمریکا در سنگاپور وارد مذاکرات فشرده‌ای خواهند شد تا اختلاف‌نظرها در خصوص دستور کار دیدار تاریخی فردا میان رهبر کره شمالی و رئیس‌جمهور آمریکا را به حداقل برسانند.

دونالد ترامپ و کیم جونگ اون هر دو از یک‌شنبه به سنگاپور وارد شده‌اند تا اولین دیدار رهبران دو کشور را که از زمان جنگ شبه‌جزیره کره در سال 1950 به این‌سو دشمن یکدیگر بوده‌اند، رقم بزنند. درحالی‌که هنوز بر سر جزئیات خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی اختلاف‌نظرهایی باقی مانده، مذاکرات فشرده‌ای از یک روز مانده به این دیدار در حال برگزاری است تا اختلاف‌نظرها به حداقل کاهش پیدا کند.

رسانه رسمی کره شمالی، این دیدار تاریخی را بخشی از «عصر تغییر» خوانده و بیان کرده است که دو کشور دیدگاه عمیق خود درباره موضوعات متنوع و گسترده را با یکدیگر به مذاکره خواهند گذاشت. این رسانه با رد هرگونه خلع سلاح هسته‌ای یک‌طرفه بیان کرده است که خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره به معنی برچیده شدن چتر اتمی آمریکا از سر این شبه‌جزیره نیز هست.

در همین حال، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که او نیز در پیونگ‌یانگ است، در یک پیام توییتری بیان کرده که ایالات‌متحده متعهد به خلع سلاح اتمی کامل، قابل تأیید و غیرقابل‌بازگشت شبه‌جزیره کره است.


نتیجه دیدار ترامپ با کیم جونگ اون چیست؟


در همین حال، ناظران در سنگاپور بر این باورند که هنوز نمی‌توان بجد تعیین کرد که خروجی این دیدار توافق کامل و مطمئنی بر سر خلع سلاح شبه‌جزیره کره باشد یا نه؛ اما همگی متفق‌القول بیان می‌کنند که تحولات اخیر در روابط دو کشور، به معنی آن است که این مذاکرات موفق ‌پیش خواهد رفت.

دونالد ترامپ بعد از ورود به سنگاپور در پاسخ به سؤالی در مورد احساسش راجع به این دیدار گفته است: احساس بسیار خوبی دارد. مفسران بر این باورند که این پاسخ به معنی آن است که جو حاکم بر ذهن رئیس‌جمهور آمریکا، وی را آماده مذاکرات در جهت مثبت کرده است.

در همین حال، چنانچه بیان‌شده، رسانه رسمی کره شمالی در اقدامی غیرمتعارف در پروتکل رسانه‌ای این کشور، پیش از برگزاری دیدار میان رهبران دو کشور اقدام به انتشار گزارشی در خصوص آن کرده است. این امر زمانی مهم تلقی می‌شود که به یاد آوریم حتی در دیدارهای کیم جونگ اون از چین قبل از شروع مذاکرات با آمریکا هم این رسانه تنها بعد از ورود اون به کره شمالی و اتمام دیدارها، اقدام به انتشار گزارش آن کرده بود.

این امر به معنی آن است که جو همکاری مثبتی نیز از سوی مقامات کره شمالی در خصوص این دیدار و خروجی‌های آن احساس می‌شود. با این‌ حال هنوز تحلیلگران سیاست خارجی نمی‌توانند دقیق پیش‌بینی از خروجی احتمالی این دیدار داشته باشند و همچنان برخی نگاه‌های بدبینانه به این مذاکرات در سطح رسانه‌های مختلف وجود دارد.


 کیم جونگ اون ترامپ را به کره شمالی دعوت کرد


در گزارش دیگر پیرامون این دیدار نشریه «جونگانگ» کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه در سنگاپور بیان کرده است که کیم جونگ اون، دونالد ترامپ را برای برگزاری دومین دیدار میان رهبران دو کشور در ماه جولای به پیونگ‌یانگ دعوت کرده است.

این منبع آگاه بیان کرده که چنانچه دیدار ماه جولای در پیونگ‌یانگ، برگزار شود، پیرامون نکات مثبتی که دو طرف در دیدار فردا در سنگاپور به آن خواهند رسید، می‌گردد. همچنین بیان‌ شده که چنانچه دیدار دوم در پیونگ‌یانگ برگزار شود، این مسأله خود منجر به دیدار سومی در واشنگتن در ماه سپتامبر خواهد بود.

آشپز و محافظ شخصی کیم جونگ اون!


در همین حال جوی امنیتی نیز بر دیدار رهبران دو کشور در سنگاپور حاکم است و بنا به گزارش نشریه «چوسان» تدابیر شدید امنیتی از روز یکشنبه و در بدو ورود کیم جونگ اون به سنگاپور بر این کشور حاکم بوده است. گفته شده که لیموزین کیم جونگ اون، حین ترک هتل برای دیدار با نخست‌وزیر سنگاپور توسط 12 بادی‌گارد مسلح و تنومند اسکورت شده است.

همچنین گزارش شده است که دولت کره شمالی اقدام به اعزام گروهی از تیم رسانه‌ای و امنیتی مخصوص به خود به سنگاپور کرده که از زمان ورود اون به سنگاپور مشغول به تهیه عکس و تأمین امنیت وی بوده‌اند. تیم رسانه‌ای در تمام طول مسیر فرودگاه به هتل از خودروی حامل اون فیلم‌برداری کرده و بر خلاف خبرنگاران خارجی اجازه دسترسی مستقیم و از نزدیک به رهبر کره شمالی داشته‌اند.

عکس: بدل ترامپ و اون


کد N1893689

وبگردی