آفتاب
در سمپوزیوم تبریز اجرا می شود؛

ارائه راه حل های نوآورانه برای چالش های بیماری های گوارشی

ارائه راه حل های نوآورانه برای چالش های بیماری های گوارشی

فرآیند نوآورانه حل چالش های موجود در بیماری های گوارشی در دومین سمپوزیوم علمی کاربرد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیماری های گوارش، کبد و پانکراس اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دومین سمپوزیوم علمی کاربرد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در بیماری های گوارش، کبد و پانکراس به همت مرکز تحقیقات گوارش، کبد و پانکراس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با همکاری مرکز جامع سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی قطب آذربایجان (SCARM) ۷ تیر در تبریز برگزار می شود.

در این سمپوزیوم که به ریاست دکتر محمدحسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با حضور دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برگزار می شود به آخرین نتایج علمی و دستاوردهای جهانی در راستای کاربرد پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی در تشخیص و درمان بیماری های گوارش، کبد و پانکراس خواهد پرداخت. 

برای اولین بار در این همایش با تشکیل ایده بورد فرآیند نوآورانه حل چالش های موجود در بیماری های گوارش از طریق ایده پردازان و فناوران مورد اجرا قرار خواهد گرفت. 

دبیر علمی این کارگاه دکتر علیزاده و دبیر اجرایی آن دکتر پیمان کیهان ور است.

این سمپوزیوم برای دارندگان مدارک گروه متخصصین داخلی، علوم آزمایشگاهی و علوم پایه دارای امتیاز آموزش مداوم است.

محورهای این سمپوزیوم شامل نقش سلول های بنیادی در درمان بیماری های گوارش، کبد و پانکراس، ژن درمانی و فناوری های همگرا در تشخیص و درمان بیماری های گوارش، پزشکی باز ساختی در درمان بیماری های گوارش، کبد و پانکراس، استفاده از اگزوزوم ها در درمان بیماری های گوارشی، ایمو نوسل تراپی در سرطان های گوارش ،کبد و پانکراس است.

همچنین مدل های حیوانی در توسعه درمان پزشکی باز ساختی در بیماریهای گوارش و چالش های فناورانه در توسعه فرایندهای تشخیص و درمان بیماری های گوارش و کبد و پانکراس از دیگر محورهای این سمپوزیوم است.

وب سایت مربوط به ایده پردازی در باب چالش های فناورانه بیماری های گوارش، کبد و پانکراس بزودی در اختیار قرار خواهد گرفت.

کد N1893407

وبگردی