آفتاب

تصاویر| آخرین خبرها از سنگاپور؛ اون، ترامپ را به پیونگ یانگ دعوت کرد

تصاویر| آخرین خبرها از سنگاپور؛ اون، ترامپ را به پیونگ یانگ دعوت کرد

نخست وزیر سنگاپور با رئیس جمهور ایالات متحده و رهبر کره شمالی به طور جداگانه دیدار گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز، 'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور با 'دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در کاخ ایستانا یک روز پیش از نشست رهبر کره شمالی و ترامپ ،دیدار و گفت و گو کرد.

نخست وزیر لی رئیس جمهور آمریکا و هیات همراه را در یک ناهار کاری در کاخ ایستانا پذیرفت و گفت وگوهای دوجانبه ای را در مورد روابط دو کشور و خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره صورت گرفت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه برای دیدار دوجانبه با رهبر کره شمالی در تدابیر شدید امنیتی وارد پایگاه هوایی' لبار پایا' سنگاپور در جنوب شرق آسیا شد.

کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی نیز روز گذشته پیش از دونالد ترامپ با یک فروند بوئینگ 747 ایرچاینا از طریق فرودگاه چانگی سنگاپور وارد این دولت- شهر آسیایی شد.

 

 

دعوت "اون" از ترامپ برای برگزاری دور دوم مذاکرات در پیونگ یانگ

به گزارش یکی از روزنامه‌های دولتی کره جنوبی، پیش از نشست تاریخی میان رهبران کره شمالی و آمریکا در سنگاپور، کیم جونگ اون از رئیس جمهور آمریکا دعوت کرده تا برای دور دوم مذاکرات در ماه ژوئیه سال جاری میلادی به پیونگ یانگ سفر کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه چوسان چاپ کره جنوبی به نقل از منابع مطلع نوشت: دعوت کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای سفر به پیونگ یانگ به منظور حضور در دور دوم مذاکرات از طریق یک دعوتنامه صورت گرفته است.

این دعوتنامه توسط کیم یونگ چول، معاون ارشد رهبر کره شمالی در تاریخ اول ژوئن به رئیس جمهوری آمریکا داده شد.

رسانه‌های کره شمالی امروز(دوشنبه) گزارش دادند که مذاکرات فردا سه شنبه میان رهبران کره شمالی و آمریکا بر ایجاد روابط جدید میان دو کشور، ایجاد روندی صلح آمیز و خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره متمرکز است.

براساس گزارش آژانس خبری کیودو ژاپن، دور سوم مذاکرات نیز با توجه به نتایج دور نخست و دور دوم قرار است در سپتامبر در واشنگتن برگزار شود.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز نیز اعلام کرده واشنگتن به تعهداتش مبنی بر خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره همچنان پایبند است.


دیدار رهبر کره‌شمالی با نخست وزیر سنگاپور


همچنین رهبر کره شمالی با نخست وزیر سنگاپور، یک روز مانده به برگزاری نشست تاریخی‌اش با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

کیم جونگ اون،‌ رهبری کره شمالی به لی هسین لونگ، نخست وزیر سنگاپور گفت:‌ تمام جهان بر نشست تاریخی میان کره شمالی و آمریکا تمرکز کرده‌اند و از بابت اقدامات و تلاش‌های صادقانه شما سپاسگزارند. ما می‌توانیم تمهیدات و آمادگی‌ها برای این نشست تاریخی را تکمیل کنیم و من از شما برای آن سپاسگزارم.

وی ادامه داد: انتظار دارم که این نشست بسیار موفقیت آمیز باشد.

در جریان این گفتگو و دیدار، دو طرف به بررسی روابط میان کره شمالی و سنگاپور و همچنین تحولات در منطقه و کره شمالی پرداختند.

نخست وزیر سنگاپور از اقدامات و تصمیم رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا برای نشستن بر سر میز مذاکره قدردانی کرد.

وی همچنین نسبت به موفقیت آمیز بودن نشست ابزار امیدواری کرده و عنوان داشت که این نشست به دورنمای صلح و ثبات در شبه جزیره کره و سراسر منطقه بینجامد.

نخست وزیر سنگاپور در پستی در فیسبوک خود نوشت: ما به بررسی تحولات در شبه جزیره کره و همچنین منطقه پرداختیم. من تصمیم دو طرف را برای برگزاری این نشست در سنگاپور که قرار است روز سه شنبه صورت گیرد، می‌ستایم.


صلح "دائم" از محورهای اصلی مذاکرات ترامپ و اون در سنگاپور

در همین حال یک روز پیش از نشست تاریخی ترامپ و کیم جونگ اون، خبرگزاری دولتی کره‌شمالی تایید کرد رهبران پیونگ‌یانگ و واشنگتن روی تضمین صلح دائم و شبه جزیره عاری از سلاح هسته‌ای در سنگاپور بحث و تبادل نظر خواهند کرد. پیونگ‌یانگ می‌گوید امید دارد یک آغاز "جدید" با آمریکا داشته باشد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به کی‌سی‌ان‌ای امروز دوشنبه نکات اصلی احتمالی در دستور کار نشست آتی میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را منتشر کرد. 

همانطور که انتظار می‌رود، رهبران کره‌شمالی و آمریکا مساله خلع سلاح هسته‌ای را به بحث می‌گذارند. این گزارش در واقع تاییدی رسمی است که نشان می‌دهد معاهده صلح دائم در دستورکار است و کی‌سی‌ان‌ای تاکید کرد "مساله برقراری مکانیزم دائم و پایدار حفظ صلح" در  شبه جزیره کره یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مذاکرات ۱۲ ژوئن (سه‌شنبه) است.

ماه گذشته گزارش شد مون جائه-این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی احتمالا به مذاکرات میان کیم و ترامپ ملحق می شود و این در صورتی است که نشست سنگاپور موفقیت‌آمیز باشد. مون همچنین یک نشست سه جانبه برای پایان دادن رسمی به جنگ کره پس از این نشست پیشنهاد داده است.

در حالی که خصومت میان دو کره با آتش‌بس موقت در سال ۱۹۵۳ به پایان رسید، هیچگونه معاهده صلحی هنوز به امضا نرسیده است.

کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد، جدای از شکستن بن‌بست یکساله در مذاکرات هسته‌ای، پیونگ‌یانگ همچنین به دنبال ارتقای کلی مناسبات دوجانبه آمریکا – کره‌شمالی و "سایر مسائل و دغدغه‌های مشترک" شده که "لازمه دوره تغییر یافته" است.

طبق این گزارش هیات‌ها "دیدگاه‌های گسترده و عمیق در مساله ایجاد روابط جدید جمهوری دموکراتیک خلق کره-آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهند."

این خبرگزاری فاش کرد، کیم با یک هواپیمای چینی که برای استفاده شخصی او فراهم شده بود، به سنگاپور رفت و مقام‌های ارشد از جمله کیم یو-جونگ، خواهر بانفوذش این رهبر جوان را همراهی کردند.


 

ترامپ در سنگاپور: شور و حال خاصی در فضا موج می‌زند!

رئیس جمهوری آمریکا گفته است، پیش از نشست با رهبر کره شمالی که قرار است روز سه شنبه برگزار شود، شور و حال خاصی در فضای سنگاپور حکمفراست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیت روز یکشنبه خود پس از ورود به سنگاپور نوشت: از اینکه در سنگاپور هستم، بسیار خوشحالم. شور و حال خاصی در فضا موج می‌زند!




چرخش کره‌شمالی به سمت چین است، نه آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا وعده داده، کره شمالی در صورت کنار گذاشتن سلاح‌های هسته‌ای و در مواجهه با سرمایه‌گذاری‌هایی که پس از آن از سوی‌ آمریکا صورت می‌گیرد "بسیار ثروتمند خواهد شد" اما اقتصاددان‌ها و استادان دانشگاه که در امور کره شمالی کارشناس هستند، می‌گویند، موتور تغییرات در کره شمالی به سمت نه آمریکا بلکه چین خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این کارشناسان می‌گویند، شبیه‌ترین الگوی اقتصادی که در کره شمالی پیاده خواهد شد نه سرمایه گذاری به سبک آمریکا بلکه اقتصاد بازار تحت کنترل دولت در چین است که نخستین بار از سوی دنگ شیااوپینگ رهبر چین در سال ۱۹۷۸ آغاز شد.

در زمان رهبری او چین در حال خارج شدن از حکومت ۲۷ ساله مائو زدونگ بود که در آن سرمایه داری و تجارت‌های خصوصی ممنوع شده بود و اموال معمولا توسط حکومت توقیف شده و به "مالکیت اشتراکی" گذاشته می‌شد.

دنگ اصلاحاتی را پیاده کرد که بنای اصلی برای معجزه اقتصادی چین در ۴۰ سال گذشته بوده‌اند. این تغییرات بسیار گسترده بوده و موجب رشد فراوان اقتصادی شدند اما در نهایت این حزب کمونیست چین بود که همه این دستاوردها را به خود اختصاص داده و کنترلش را بر این کشور افزایش داد.

در آستانه نشست روز سه‌شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور، به رغم اینکه همه تصور می‌کنند کره‌شمالی به سمت آمریکا می‌رود اما این چین بوده که پیونگ یانگ به دنبال ارتقای روابط با آن است.

از ماه مارس تاکنون رهبر کره شمالی دو بار به دیدار شی جینپیگ، رئیس‌جمهوری چین رفت و در ماه مه یک هیئت عالی رتبه حزب کارگران کره شمالی در یک سفر ۱۱ روزه از مناطق صنعتی چین بازدید کرد.

این هیئت چند هفته بعد از آنکه کیم جونگ اون پایان آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را اعلام کرد و متعهد به یک تلاش تمام عیار به سمت "سازندگی اقتصاد سوسیالیستی" شد، این سفر را انجام داد.

رسانه‌های چین نیز به این رویکرد جدید اعلام شده از سوی کره شمالی "اصلاح و گشایش" لقب داده‌اند که خلاصه سیاست‌های دنگ است و موجب انبوهی از سرمایه گذاری در مسکن در شهر "دان دونگ" واقع در مرز چین خواهد شد.

جئون کیونگ من، یک اقتصاددان در موسسه یکپارچگی جامعه کره گفت: کیم با ترامپ مذاکره می‌کند چون نیاز دارد که آمریکا از تحریم‌ها عقب نشینی کند اما بعد از آن همه سرتیترها درباره کیم جونگ اون و شی جینپینگ خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  قرار است دیدار سران کره شمالی و آمریکا روز سه شنبه 22 خرداد در جزیره سنتوزا در شهر کوچک سنگاپور در جنوب شرق آسیا برگزار شود.
مایک پمپئو وزیرامورخارجه آمریکا، جان بولتون مشاور امنیت ملی و سارا ساندرز سخنگوی کاخ سفید دونالد ترامپ 71 ساله را در دیدار با نخست وزیر سنگاپور همراهی کردند.


رهبران آمریکا و کره شمالی به عنوان دو دشمن از جنگ کره 53-1950، تاکنون با یکدیگر دیدار نداشته اند.
سنگاپور اعلام کرده که برگزاری این اجلاس 20 میلیون دلار هزینه داشته است و بیشترین چالش این کشور برقراری امنیت شرکت کنندگان تا پایان نشست دوجانبه است.


بیش از 5 هزار نفر نیروی پلیس در قالب گروههای مختلف دفاع شهری و واکنش اضطراری به همراه گروههای ویژه محافظان آمریکایی و کره شمالی مسئولیت برقراری امنیت این نشست را برعهده دارند و از این رو این شهر اکنون کاملا شکل نظامی به خود گرفته است.


وزارت کشور سنگاپوربا صدور بیانیه ای بدون ذکر جزئیات اعلام کرد در این ایام به منظور حفظ امنیت نشست از ورود چهار تبعه کشورهای مختلف از جمله یک شهروند 34 ساله استرالیایی به این دولت- شهر جلوگیری شده است.
امروز رفت و آمدهای دیپلماتیک در سنگاپور تحت شدیدترین تدابیر امنیتی افزایش یافت.


سفیر آمریکا در سنگاپور با هیات کره شمالی دیدار و گفت وگو کرد که جزئیاتی از دیدار تاکنون منتشر نشده است.
علاوه براین هیات های کره ای با مسئولان سنگاپوری نیز دیدار و گفت و گوهای جداگانه ای داشتند.
طبق گزارش رسانه های سنگاپوری بیش از 2 هزار و 500 خبرنگار از سراسر جهان برای پوشش خبری رویدادهای مرتبط با این دیدار در سنگاپور حضور یافتند.


یک منبع ناشناس امروز به استریت تایمز گفت که قرار است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ، پس از گفت وگو با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ساعت 2 بعدازظهر روز سه شنبه سنگاپور را به مقصد پیونگ یانگ ترک کند.


لحظه ورود ترامپ به فرودگاه سنگاپور

منبع: رویترز

52310

کد N1893403

وبگردی