آفتاب

اجرای مانور آموزشی اطفای حریق در محل تالاب هامون

اجرای مانور آموزشی اطفای حریق در محل تالاب هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از مانور آموزشی اطفای حریق در محل تالاب هامون با تجهیزات جدید یگان حفاظت در هفته محیط زیست خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان، نیره پورملائی در این باره گفت: مانور آموزشی اطفای حریق در طبیعت و تالاب هامون با مجهز شدن یگان حفاظت محیط زیست شهرستانهای زابل و زهک به ادوات و تجهیزات اطفای حریق شروع شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش ۹۰ درصدی نزولات جوی و عدم جاری شدن روان آبها در مسیرها و رودخانه های منتهی به تالاب هامون وخشکی بی سابقه در سطح تالاب موجب آتش سوزی های مکرر در چند ماه گذشته در بستر تالاب هامون  گفت: تجهیز یگان های حفاظت شهرستانهای زابل و زهک به ادوات اطفای حریق و اجرای مانور آموزشی در محل تالاب هامون موجب آمادگی یگان حفاظت محیط زیست در برابر آتش سوزی در محل تالاب و اطفای سریعتر آن خواهد شد.

پورملائی خاطر نشان کرد: تجهیزات اطفای حریق یگان حفاظت محیط زیست شهرستانهای زابل و زهک شامل انواع کپسول های اطفای حریق در اندازههای مختلف و برای موقعیت های متفاوت است و همچنین تجهیزات انفرادی دمنده انواع کفها و ... از دیگر این ادوات است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان یاد آور شد: بر اساس برنامه عملیاتی طراحی شده هر یک از ادوات و تجهیزات اطفای حریق و امکانات خودرویی مشخص شده در یک برنامه از پیش تعیین شده به صورت آماده باش و دارای وظایف تعیین شده است تا در زمان ایجاد حریق در منطقه یا تالاب سریعترین اقدام ممکن، اجرا شود.

کد N1893320

وبگردی