آفتاب
معتقدی خبر داد

انتشار «زنی که آتن را ترک گفت»

انتشار «زنی که آتن را ترک گفت»

محمود معتقدی می‌گوید: «زنی که آتن را ترک گفت» اشاره‌ای به نمایشنامه سقراط و معشوق این شخصیت دارد که در آخرین لحظه‌های زندگی سقراط با او گفتگو می کند.

محمود معتقدی شاعر در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آثار جدید خود گفت:‌ به تازگی مجموعه‌شعر «جهان جای دوری نیست» از من توسط نشر الف به چاپ دوم رسیده است. این کتاب سال گذشته برای اولین بار چاپ شد.

وی افزود:‌ این مجموعه‌شعر سال گذشته توسط ناشر دیگری چاپ شده بود و حالا چاپ جدیدش توسط نشر الف منتشر و راهی بازار نشر شده است. البته قرار بود این اتفاق تا نمایشگاه کتاب امسال رخ بدهد ولی چون با مشکلات گرانی ارز و به تبعش مشکلات چاپخانه‌ها روبرو شدیم، کتاب به نمایشگاه نرسید و طی همین روزهای گذشته منتشر شد.

این شاعر در ادامه گفت: این کتاب هم مانند آثار اخیرم، مجموعه‌ای از اشعار کوتاه عاشقانه و اجتماعی‌ام را شامل می‌شود.

معتقدی در پاسخ به این سوال که چرا چند سال گذشته را به سرایش شعرهای کوتاه گذرانده، گفت:‌ من چند سال است که دیگر شعرهای کوتاه می‌سرایم. علتش هم این است که به نظرم شرایط این‌گونه می‌طلبد. سال‌های گذشته و جوانی من به سرایش شعرهای بلند گذشت و حالا به دورانی رسیده‌ام که به نظرم باید کوتاه بسرایم. بالاخره این هم تجربه‌ جدیدی بود و به نظرم طی مدت چند سالی که شعر کوتاه می‌سرایم، در زمینه این تجربه موفق بوده‌ام.

این پژوهشگر ادبی همچنین گفت:‌ «زنی که آتن را ترک گفت» هم عنوان کتاب شعر جدیدم بود که طی روزهای گذشته چاپ شد. این اثر اشاره‌ای به نمایشنامه سقراط و معشوق این شخصیت دارد که در آخرین لحظه‌های زندگی سقراط با او گفتگویی داشت و در نهایت گفت که پس از سقراط شهر آتن را ترک می‌کند. من هم با توجه به داستان این زن، شعری سرودم که در این کتاب چاپ شد. اما ناشر اثر به اشتباه، به جای درج سال ۹۷، سال ۹۶ را در شناسنامه‌اش درج کرده است.

وی گفت: به غیر از این، کتاب‌های دیگری هم دارم که در دست ناشران هستند اما با شرایطی که بازار نشر دارد، ترجیح می‌دهم سراغی از کتاب‌ها نگیرم چون ناشران هم تحت فشارند و از وضعیت‌شان آگاه هستم.

کد N1893274

وبگردی