آفتاب

صدا و سیما و سایر نهادها پاسخگوی نقدهای جنبش دانشجویی باشند

صدا و سیما و سایر نهادها پاسخگوی نقدهای جنبش دانشجویی باشند

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: صدا و سیما از جمله نهادهای تاثیرگذار در جامعه است که با توجه به حساسیت آن با نقدهای جامعه دانشجویی روبرو شده است.

علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از دانشجویان و انتقاد از مدیریت سازمان صداوسیما بیان کرد: نقد منصفانه و منطقی عملکرد مسئولان نظام در همه سطوح یکی از زمینه‌های موثر در پیشرفت و توسعه جامعه است. بنابراین نقد سازنده و آگاهانه فرصت عملکرد بهتر را برای مسئولان به وجود می‌آورد و نباید از آن غافل شد.

وی در ادامه گفت: زمانی که نقد با تسویه حسابهای فردی و جناحی اشتباه گرفته شود طبیعی است که طرف مقابل هم بنا را بر بی اعتمادی گذاشته و نه تنها زمینه تفاهم و تعامل حاصل نمی‌شود بلکه بیشتر جنبه‌ تقابل و نزاع فراهم می‌شود این گونه نقدها نه تنها نتیجه‌ای ندارد بلکه اتلاف وقت و هزینه تراشی برای کشور را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم شازند در مجلس بیان کرد: یکی از بزرگترین گلایه‌هایث جنبش دانشجویی که مدتهاست مطرح می‌کنند بحث عدم حضور مستمر مسئولان مختلف کشوری اعم از سران قوا و مسئولان اجرایی و وزرا و نمایندگان مجلس در میان دانشجویان است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه صدا و سیما از جمله نهادهای تاثیرگذاری در جامعه است که با توجه به حساسیت‌های آن بیشتر از هر نهادی با نقد جامعه دانشجویی رو به رو شده است و می‌بایست دیدارهایی مستمری بین مسئولان این سازمان و تشکل‌های دانشجویی در جهت ارتقای این سازمان انجام گیرد هر چند اقداماتی هم در این زمینه شده است اما ارتباط موثری بین آنها هنوز شکل نگرفته است و به همین دلیل آنها در حضور رهبری بی پرده‌تر از گذشته حرفهایشان را درباره‌ی رسانه ملی مطرح کردند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد:‌ به جز صدا و سیما مابقی نهادهای فرهنگی، روسای قوا، وزرا و نمایندگان هم باید با برنامه ریزی‌های مدون پاسخگوی نقدهای منصفانه جنبش دانشجویی بوده و از این ظرفیت‌های عظیم فکری استفاده لازم را برای حل و فصل امور کشور داشته باشند. نباید حضور دسته‌ای از مسئولین در دانشگاهها در آستانه انتخابات‌ها و مسائل تبلیغاتی به اوج خود برسد و غالب شعارهای انتخاباتی در دانشگاهها طرح شود و بعد از آن توانمندی‌های این قشر به فراموشی سپرده شود. تعامل مستمر با قشر فرهیخته کشور به ویژه اساتید و دانشجویان برکات زیادی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N1893193

وبگردی