آفتاب
سخنگوی سازمان اورژانس خبر داد؛

نیروهای اورژانس کشور هفته گذشته ۳۷۰ ماموریت ویژه داشتند

نیروهای اورژانس کشور هفته گذشته ۳۷۰ ماموریت ویژه داشتند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در هفته گذشته ۳۷۰ ماموریت ویژه توسط اورژانس ۱۱۵ انجام شد که ۴۴ درصد آنها، ماموریت های ترافیکی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی خالدی، اظهار داشت: بیشترین ماموریت های ویژه ترافیکی انجام شده در هفته گذشته مربوط به استان های مازندران، خراسان رضوی و البرز بود. همچنین ۱۰ درصد از ماموریت های ویژه ترافیکی مربوط به خودروهای سنگین، ۹ درصد مربوط به وانت بار و ۴ درصد مربوط به خودروهای حمل و نقل عمومی بودند.

وی تصریح کرد: در ۳۷۰ ماموریت ویژه اورژانس ۱۱۵ کشور در هفته گذشته، به ۱۱۶۸ مصدوم و بیمار خدمات ارائه شد و از این بین، ۱۰۱۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به مهمترین حوادث هفته گذشته، گفت: در حادثه واژگونی مینی بوس در ۱۶ خرداد ماه در محور سواد کوه-فلورد، ۲۱ نفر مصدوم شدند. همچنین حوادثی مانند واژگونی مینی بوس در محور بابل-جاده گنج افروز در ۱۸ خرداد ماه با ۱۴ مصدوم، مسمومیت غذایی در شهرستان کمیجان استان مرکزی با ۱۲ مسموم در ۱۸ خرداد ماه، توفان در کلاردشت و عباس آباد مازندران با ۸ مصدوم و زمین لرزه ۴.۲ ریشتری یاسوج در ۱۶ خردادماه با ۵ مصدوم، مهمترین حوادث هفته گذشته بودند.

خالدی یادآور شد: اورژانس کشور در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به ۳۰۸۰ نفر و در جریان راهپیمایی روز جهانی قدس نیز به ۵۲۵ نفر خدمات فوریت های پزشکی ارائه و در این مراسم ها، ۵۳ نفر را به مراکز درمانی منتقل کرد.

وی در خصوص ماموریت های اورژانس هوایی در هفته گذشته نیز گفت: اورژانس هوایی در هفته گذشته ۳۹ ماموریت در کشور انجام داد که ۱۷ مورد معادل ۴۳ درصد از آنها ماموریت های ترافیکی و ۲۲ مورد معادل ۵۷ درصد از آنها، ماموریت های غیرترافیکی بودند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: اورژانس هوایی در هفته گذشته ۲۹ مصدوم حوادث ترافیکی و ۲۲ بیمار حوادث غیرترافیکی را به مراکز درمانی منتقل کرد.

کد N1892801

وبگردی