آفتاب

فروش نیم میلیاردتومانی سینماهای لرستان در سال ۹۶

فروش نیم میلیاردتومانی سینماهای لرستان در سال ۹۶

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: سینماهای استان لرستان در سال ۱۳۹۶ بالغ بر نیم میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان) گفت: میزان فروش سینماهای استان لرستان در دولت دکتر روحانی رو به افزایش بوده به طوری که در سال 94 با ظرفیت 2040 صندلی،  مجموع فروش کل استان بالغ بر دویست و هشتاد ونه میلیون و هفتصد و شانزده هزار تومان بوده است و این در حالی است که در سال 1396 و  با مجموع 1625 صندلی (به دلیل تعمیرات برخی سالنها) فروش سینماهای استان به مبلغ پانصدو شصت و سه میلیون و چهارصدو چهل و پنج هزار تومان رسیده است که افزایش قابل توجهی داشته و نشان از توجه خاص دولت تدبیر و امید به عدالت متوازن اعتبارات فرهنگی و هنری در حوزه سینما دارد.

وی افزود: استان لرستان در مجموع دارای 11 سینما و 12 سالن ( سینما استقلال خرم آباد 2 سالن ) نمایش است که 2 سینما دولتی و 9 سینمای خصوصی را شامل می‌شود که از این بین 6 سینما بصورت فعال و 5 سینما نیز بدلیل تعمیرات اساسی فعلا نیمه فعال هستند که از آن جمله باید به سینما آزادی و سینما فلسطین بروجرد اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان همچنین درخصوص وضعیت توسعه سالنهای نمایش فیلم توسط بخش دولتی و خصوصی در لرستان ابراز داشت: استان لرستان تا قبل از دولت دکتر روحانی، دارای 9 سینما بوده است که پنج سینمای آن عملاً غیرفعال بود لکن در دو سال اخیر و با حمایت‌های صورت گرفته توسط دولت، مجموع سینمای استان به 11 سینما افزایش یافته، همچنین یک واحد سینما سیار جهت بهره‌مندی شهرستان‌های فاقد سینما راه‌اندازی شده است و تا پایان سال جاری یک واحد سیار دیگر نیز به این جمع اضافه خواهد شد و کلیه شهرستان‌های استان لرستان هم که فاقد سینما هستند با استفاده از این دستگاه‌های سینمای سیار، از فیلم‌های به روز و در حال اکران در تهران به صورت همزمان بهره مند می‌شوند. همچنین در حال مذاکره با موسسه سینما شهر برای تجهیز دو سالن سینما مختص فیلمهای هنر و تجربه هستیم که در این بخش فیلم‌های خاص و کارگردان‌های جوان و تجربه‌گرا حضور چشمگیری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام حنان در پایان تصریح کرد: باتوجه به حضور فیلمسازان مستعد لرستانی که اکثر دارای مدارج بالای سینمایی در استان و کشور هستند و با توجه به موضوعات بومی استان که دستمایه اکثر تولیدات سینمایی قرار می‌گیرند، آینده سینمای استان روشن و رو به بهبود خواهد بود. این استان نیاز مبرم به امکانات فنی سینمایی دارد تا بتوانند همگام با استان‌های بزرگ در بحث کیفی و فنی رقابت داشته باشد. همچنین با راه اندازی رشته سینما در هنرستان هنرهای زیبا در خرم آباد و همچنین  دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخش سینما نیز نسبت به بالابردن وضعیت تحصیلی فیلمسازان تا مقطع کاردانی تلاش‌هایی صورت گرفته است و باید به این تعداد، فیلمسازانی را که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند نیز اضافه کرد که نوید بخش آینده روشنی برای سینمای استان است.

کد N1892708

وبگردی