آفتاب

بیانیه کانون صنفی مهمانداران در اعتراض به تبعات خروج ۳۹۷ واگن فرسوده از شبکه ریلی کشور

بیانیه کانون صنفی مهمانداران در اعتراض به تبعات خروج ۳۹۷ واگن فرسوده از شبکه ریلی کشور

کانون صنفی مهمانداران و مهمانداران مامورین اعزام به سیر ورستوران با صدور بیانیه‌ای نسبت به تبعات خروج ۳۹۷ واگن فرسوده از شبکه ریلی کشور هشدار دادند.

به گزارش ایلنا، در بیانیه کانون صنفی مهمانداران و مهمانداران مامورین اعزام به سیر ورستوران گفته شده است: باتوجه به تصمیم اخیر «مدیرعامل حمل و نقل ریلی رجا» مبنی بر خروج ۳۹۷واگن از ناوگان حمل‌ونقل ریلی در تیرماه سال جاری این اقدام مسئولان به معنای حذف بیش از ۴۰ قطاراز ناوگان ریلی  کشور که ناوگان جایگزین برای آنها تعبیه نشده است.

در ادامه این بیانیه، مهمانداران و مهمانداران مامورین اعزام به سیر ورستوران  با ابراز نگرانی از اینکه خروج ۳۹۷ واگن قطار باعث بیکاری دست‌کم هزار نفر از همکارانمان که در زمینه‌های مهمانداری، مأمور فنی و پشتیبانی فعالیت دارند، خواهد شد، اظهار کرده‌اند: کانون صنفی مهمانداران تمام تلاش خود را برای دفاع از حقوق صنفی همکاران خود طبق قانون به کار می‌گیرد و در این راه از وکلای قانونمند بهره خواهد گرفت.

در بخش دیگری از این بیانیه گفته شده پیش از این مسئولان قول واردات حدود ۱۰۰ واگن را از خارج از کشور داده بودند، اما در شرایط فعلی که ورود واگن‌های خارجی هم امکان‌پذیر نیست عملا این موضوع منتفی است  و متاسفانه تعدادی دیگری از همکارانمان در نوبت اخراج قرار خواهد گرفت.

در ادامه کانون صنفی مهماندران گفته است: این نگرانی‌ها در حالی ادامه دارد که دستمزد ماهانه کارکنان و کارگران قراردادی و پیمانی چندین ماه به تاخیر افتاده و هنوز تسویه نشده‌اند.

در پایان این بیانیه  آمده است: در صورتی‌که مسئولان خطوط ریلی کشور به خواسته‌های قانونی ما مهمانداران پاسخ قانع‌کننده‌ای ندهند ما مهمانداران و مهمانداران مامورین اعزام به سیر ورستوران حق اعتراض قانونی خودمان را در چار چوب قانون مفروض می‌دانیم.

کد N1891870

وبگردی