آفتاب

کشته شدن ۱ کماندوی ارتش آمریکا در سومالی

کشته شدن ۱ کماندوی ارتش آمریکا در سومالی

منابع خبری از کشته شدن یک کماندوی آمریکایی و زخمی شدن یک سرباز محلی در جریان درگیری با تروریست‌های الشباب در سومالی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز،  یک کماندوی ارتش آمریکا روز گذشته -جمعه- در درگیری با تروریست‌های الشباب در سومالی کشته شد و چهار نفر دیگر نیز زخمی شدند. این خبر را ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد. 

نیروهای ویژه عملیاتی آمریکا در کنار ۸۰۰ نیروی امنیت ملی سومالی و نیروهای دفاعی کنیا مشغول نبرد بودند که در ساعت دو و ۴۵ دقیقه بعدازظهر به وقت محلی با خمپاره و آتش سلاح مورد حمله قرار گرفتند. 

ارتش آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که یک سرباز محلی نیز طی این حمله زخمی شده است. در این بیانیه اشاره‌ای به ملیت این سرباز نشده است. 

از چهار مجروح آمریکایی، یک نفر در محل نبرد به‌صورت سرپایی درمان شد و سه نفر دیگر برای درمان بیشتر از محل درگیری بیرون برده شدند. سرباز محلی زخمی نیز برای ادامه درمان از محل دور شد. 

بنا به اعلام دفتر ارتش آمریکا در آفریقا، این نیروها ماموریت داشتند محل‌های درگیری و روستاهای تحت کنترل تروریست‌ها الشباب را پاک‌سازی کرده و «پایگاهی برای درگیری‌های درازمدت بنا کنند».

حدود ۵۰۰ نیروی ارتش آمریکا در حال حاضر در سومالی به سر می‌برند. 

 

کد N1891840

وبگردی