آفتاب

ظلمی که بر ملت فلسطین می‌رود مظهر زوال انسانیت است

ظلمی که بر ملت فلسطین می‌رود مظهر زوال انسانیت است

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن دعوت از مردم برای شرکت در راه‌پیمایی روز قدس تأکید کرد که ما بر این باوریم که گردن‌کشی اسرائیل و هم‌پیمانان و حامیانش برای مقابله با برجام و ایران نیز فروکاستن از نقش استراتژیک ایران در منطقه و دامن‌زدن به درگیری‌ها بین کشورهای اسلامی است که نتیجه‌ای جز ضعیف‌تر شدن بیشتر منطقه خاورمیانه و‌ تأمین منافع آنها را به دنبال ندارد. به همین دلیل کشورهای منطقه خاورمیانه باید با گفت‌وگوی بیشتر و توافق بر سر محور توسعه همه‌جانبه و پایدار منطقه، خود به راه‌حلی مشترک برای پایان دادن به این مداخلات دست یابند و‌ اجلاس کشورهای اسلامی می‌تواند مقدمه و بستر دستیابی به این تفاهم باشد.

به گزارش ایلنا، متن این بیانیه به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

تحولات امروز خاورمیانه و تلاش‌های بی‌وقفه نتانیاهو برای دستیابی به اهداف بلندمدت و کوتاه‌‌‌مدت رژیم صهیونیستی اگر در طول مناقشات بین فلسطین و رژیم اشغالی، بی‌سابقه نباشد، می‌‌‌توان گفت کم‌سابقه است. حمایت جانبدارانه و همه‌جانبه ترامپ از اقدامات اسرائیل و‌ همراهی ائتلاف عملی عربستان و ‌امارات با این رژیم نه‌تنها به اقدامات ضدانسانی نتانیاهو شدت بخشیده است، بلکه این ائتلاف بی‌سابقه زمینه فشار بر ایران را نیز به عنوان حامی و همراه مردم مظلوم فلسطین دو چندان کرده است.

تلاش‌های نتانیاهو پس از خروج ترامپ از برجام، برای تحت تأثیر قرار دادن کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز باید در همین راستا تحلیل و ارزیابی کرد.

بدیهی است که سوی دیگر برنامه‌های جاه‌طلبانه دولت امریکا، تحمیل یک صلح غیر‌عادلانه به فلسطین است. از این‌‌‌رو، این ائتلاف با فشار بر ایران در تلاش است از یک سو به زعم خود یک مانع را از سر راه مسئله فلسطین بردارد و از سوی دیگر تأمین پیش‌شرط عربستان برای حمایت از ترامپ را نیز به همراه داشته باشد.

در چنین شرایطی چنانچه دولت‌های مسلمان هوشیاری لازم را به خرج ندهند، اهداف از پیش طراحی شده نقشه غرب و هم‌پیمانانش برای راه اندازی درگیری و مناقشه جدید (جنگ) دور از ذهن نخواهد بود. طرح خاورمیانه‌ای ضعیف با کشورهایی درگیر جنگ بین خود، بهترین موقعیت را برای تامین منافع اقتصادی و سیاسی ترامپ و نتانیاهو فراهم خواهد کرد.

نباید از نظر دور داشت که روسیه نیز در صورت وقوع چنین درگیری به اهداف سیاسی و اقتصادی خود دست خواهد یافت و توافق اخیر دولت روسیه و اسرائیل نیز بر صحت این مدعا دلالت می‌کند.

خروج ترامپ از برجام و اجرایی کردن تصمیم او برای به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت اسرائیل نیز در همین راستا بود و دیدیم کشور و دولتی که دیگر کشورها را با رویکردی کاملا سیاسی متهم به نقض حقوق‌‌‌‌‌‌‌‌‌بشر می‌کند، چگونه به اقدامات ضد حقوق‌‌‌بشر و کشتار مردم مظلوم فلسطین مشروعیت می‌بخشد، قطعنامه سازمان ملل را وتو می‌کند و خود با رژیم صهیونیستی در این کشتار همراه و هم پیمان می‌شود و دیدیم چنانکه معاهدات بین‌المللی نیز در خدمت اهداف او و هم پیمانانش نباشد، به راحتی به سخره گرفته شده، نقض و زیر پا گذاشته می‌شود.

اما ظلمی که بر ملت مظلوم فلسطین می‌رود، مظهر زوال انسانیت و نشانه‌ی فراگیری ظلمی است که بر بخشی از انسان‌های روزگار ما می‌رود، مردم مظلومی که هم از کاشانه خود آواره و بیرون رانده شدند و هم سرکوب و کشته می‌شوند. شوربختانه این تعدی و کشتار با حمایت قدرت‌هایی است که داعیه حقوق‌‌‌بشر و دموکراسی دارند و‌ به رژیم برآمده از این اشغالگری نیز مشروعیت می‌بخشند.

امروز فلسطین، مظهر مظلومیت مردمی بی‌پناه و ظلم و جنایتی آشکار است و نقش تعیین‌‌‌کننده قدرت‌های بزرگ در ایجاد این ظلم غیرقابل انکار است. شهادت رزان النجار پرستار ۲۱ ساله فلسطینی به دست ارتش اسرائیل به تازه‌ترین نماد این مظلومیت و بی‌پناهی در جهان بدل شده است. 

قساوت رژیم صهیونیستی به حدی رسیده که به مردم بی‌سلاح و بی‌دفاع مستقیم شلیک می‌کند و ابایی از محاصره مردم بی‌پناه نوار غزه تا رسیدن به سرحد مرگ ساکنان آن نیز ندارد.

سکوت در برابر این جنایات، تسلیم شدن در برابر زورگویی و اشغال است.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن دفاع از مردم مظلوم فلسطین که راهی جز انتفاضه برای دفاع از خود ندارند، راه حل پایان دادن به این درگیری، کشتار و اشغالگری را متعهد کردن رژیم صهیونیستی به معاهدات بین‌المللی، مقدمه دستیابی به حقوق مردم فلسطین می‌داند.

همراهی یک‌صدای ملت‌ها برای اجرای عدالت در سرزمین فلسطین، می‌تواند زمینه تغییر و تحولات لازم در مناسبات بین‌المللی و عملکرد جنایتکاران و حامیان آنها را فراهم خواهد آورد.

ما بر این باوریم که گردن‌کشی اسرائیل و هم‌پیمانان و حامیانش برای مقابله با برجام و ایران نیز فروکاستن از نقش استراتژیک ایران در منطقه و دامن‌ زدن به درگیری‌ها بین کشورهای اسلامی است که نتیجه‌ای جز ضعیف‌تر شدن بیشتر منطقه خاورمیانه و‌ تأمین منافع آنها را به دنبال ندارد. به همین دلیل کشورهای منطقه خاورمیانه باید با گفت‌وگوی بیشتر و توافق بر سر محور توسعه همه‌‌‌جانبه و پایدار منطقه، خود به راه‌حلی مشترک برای پایان دادن به این مداخلات دست یابند. و‌اجلاس کشورهای اسلامی می‌تواند مقدمه و بستر دستیابی به این تفاهم باشد.

روز قدس روز همراهی و دفاع از مظلومیت مردان و زنان و کودکان بی‌دفاع و‌ بی‌پناهی است که سال‌هاست از ظلم و سرکوب و آوارگی رنج می‌برند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی بر این باور است که همراهی و همدلی یکصدای ملت‌ها با ملت مظلوم فلسطین در روز قدس اگر نتواند به رفع ظلم تاریخی به این ملت بیانجامد، از یک سو مرهمی است بر زخم‌‌‌های آنان تا بر توان مقاومت و پایداری آنان بیافزاید و از سوی دیگر یاری‌گر فریاد حق‌طلبی آنان است تا بلکه جامعه جهانی بیش از پیش به آنچه در سرزمین اشغالی قدس می‌‌‌گذرد توجه نشان دهد و مانع لجام گسیختگی ظلم و جنایت جاری علیه ملت مظلوم فلسطین شود.

با این باور ما نیز همصدا با دیگر مردم جهان در دفاع از مظلومیت فلسطین در راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور شرکت می‌‌کنیم.

کد N1891031

وبگردی