آفتاب

تشکیل کارگروه تخصصی برای نگهداشت پارک‌های جنگلی منطقه ۲۲ تهران

تشکیل کارگروه تخصصی برای نگهداشت پارک‌های جنگلی منطقه ۲۲ تهران

معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۲ شهرداری تهران از تشکیل کارگروه تخصصی پارک‌های جنگلی منطقه ۲۲ با هدف حفظ و نگهداشت فضای سبز در این منطقه خبر داد.

دهداری پور در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح نحوه تامین منابع آبی لازم برای آبیاری فضای سبز منطقه ۲۲ گفت: با تشکیل کارگروه تخصصی پارک‌های جنگلی در منطقه ۲۲ همکاری مناسبی میان شهرداری تهران و منابع طبیعی شکل گرفته است که برای حل مشکلات آبی فضای سبز منطقه نیز از کمک مجموعه آبفا و محیط زیست در مقاطع مختلف بهره می‌گیریم.

وی افزود: منطقه ۲۲ شهرداری تهران پیشتاز در استفاده از پساب‌ها برای آبیاری فضای سبز منطقه است؛ به شکلی که پارک جنگلی چیتگر علی رغم اینکه تا به امروز متعلق به منابع طبیعی بوده است، اما بخش عمده‌ای از عرصه جنگلی چیتگر با پساب سیراب می‌شود.

دهداری‌پور ادامه داد: برای نگه داشت پارک جنگلی چیتگر به جز هزینه‌های نگه داشت، برای توسعه‌های آن نیز هزینه‌هایی انجام شده به شکلی که حدود ۱۸ میلیارد تومان تا کنون بابت آبیاری این پارک جنگلی بدهکار هستیم.

وی تاکید کرد: بهره‌گیری از پساب‌ها شروع شده، پساب‌هایی که مشکل محیط زیستی ندارند که امیدواریم با استفاده از این پساب‌ها بتوانیم بخش عمده‌ای از عرصه‌های جنگلی منطقه‌ها سیراب کنیم. همه تلاش ما این است که کار نگه داشت با بهترین کیفیت علی‌رغم شرایط بحرانی آب به بهترین شکل ممکن همراه با صرفه جویی انجام شود. بی‌تردید توسعه فضای سبز نیز در دستور کار ما قرار دارد.

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی پارک‌های جنگلی منطقه گفت: بخشی از منابع طبیعی کشور در منطقه ۲۲ و حریم این منطقه قرار گرفته است. پارک‌هایی همچون چیتگر، خرگوش دره، ورداورد و ... که مربوط به منابع طبیعی هستند.

وی افزود: باتوجه به اینکه هرچه به لحاظ زمانی جلوتر می‌رویم اهمیت حفظ منابع طبیعی و حفظ فضای سبز و توسعه آن از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود، لزوم تشکیل این کارگروه احساس شد. به این ترتیب این کارگروه به صورت مشترک میان شهرداری تهران و منابع طبیعی تشکیل شد تا اهدافی همچون همکاری برای حفظ، توسعه و نگه‌داشت مناسب منابع طبیعی و فضای سبز برای استفاده مردم و گردشگران پیگیری شود.

دهداری‌پور تاکید کرد: تفاهمی میان شهرداری و منابع طبیعی شکل گرفته تا باتوجه به هزینه‌هایی که شهرداری در خصوص نگهداشت عرصه‌های جنگلی منطقه انجام می‌دهد، موضوع مدیریت این عرصه‌ها نیز مشخص شود تا بتوانیم شرایط بهتری برای نگهداشت و توسعه فضای سبز منطقه فراهم کنیم.

انتهای پیام

کد N1890540

وبگردی