آفتاب

امدادرسانی به ١٦٧٥ نفر از حادثه‌دیدگان سیل در ١١ استان کشور

امدادرسانی به ١٦٧٥ نفر از حادثه‌دیدگان سیل در ١١ استان کشور

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به سیل و آب‌گرفتگی و توفان در ١١ استان کشور گفت: به ١٦٧٥ نفر از هموطنان گرفتار حوادث امدادرسانی انجام شده و ۱۳۸ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

مرتضی سلیمی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با ارائه گزارشی از عملیات سیل و آبگرفتگی، توفان و رعد و برق، در روزهای ١١ تا ساعت ۶ بامداد ١٥ خرداد ۹۷ گفت: ١١ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، زنجان، قزوین، لرستان و مرکزی، تحت تاثیر سیلاب و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی به مناطق امدادرسانی شده اشاره کرد و افزود: در این عملیات به ٢٨شهر و روستا امداد رسانی شده همچنین امدادرسانی برای ١٦٧٥ نفر از هموطنان گرفتار حوادث انجام شده و ۱۳۸ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

سلیمی از با اعلام خبر انتقال سه نفر  به مراکز درمانی و نجات ۵۴ نفر و انتقال به مناطق امن تصریح کرد: در حوادث اخیر ۷ فوتی در اثر ریزش آوار و صاعقه گزارش شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه تخلیه آب از ٢١٠واحد مسکونی صورت گرفته، خاطرنشان کرد: ۲۲ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شد.

سلیمی با اشاره به حضور ۲۲۷ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۶۲ تیم امداد و نجات یادآور شد: در عملیات چند روز گذشته ٣١دستگاه چادر، ٢٣٠تخته پتو، ١٥٠تخته موکت، ٥٢٠کیلوگرم نایلون، ٤٤٠٠ بطری آب معدنی و انواع کنسروجات و نان، بین حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

وی بیان کرد: امدادرسانی در مناطق خطرآفرین استان آذربایجان شرقی و بوئین زهرا در استان قزوین ادامه دارد.

کد N1890236

وبگردی