آفتاب
رامین صدیقی به مهر خبر داد:

فستیوال بداهه‌نوازی به سازهای زخمه‌ای و زهی رسید/ حضور خارجی‌ها

فستیوال بداهه‌نوازی به سازهای زخمه‌ای و زهی رسید/ حضور خارجی‌ها

فستیوال بداهه نوازی سازهای زهی و زخمه ای روزهای دهم تا پانزدهم شهریور ماه سال ۹۷ با حضور نوازندگان مطرح ایرانی و خارجی در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می شود.

رامین صدیقی مدیر نشر موسیقی «هرمس» در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در نظر داریم مجموعه فستیوال های بداهه نوازی را در حوزه های مختلف موسیقی برگزار کنیم که سال گذشته ویژه برنامه «شب های تک نوازی پیانو» با حضور تعدادی از نوازندگان مطرح خارجی در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار و خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان نیز مواجه شد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ای که طراحی شده روزهای دهم تا پانزدهم شهریورماه سال جاری نیز فستیوال سازهای زخمه ای و زهی را با حضور ۹ هنرمند خارجی و چند نوازنده ایرانی در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می کنیم که بر اساس آن نوازندگانی از کشورهای ایران، آلمان، نروژ، ترکیه، سوئد، فرانسه، مجارستان، اتریش و ایرلند در شب های مختلف به اجرای برنامه می پردازند.

این تهیه کننده موسیقی کشورمان بیان کرد: امسال با توجه به عنوانی که برای فستیوال در نظرگرفته شده طبیعتا شاهد تنوع سازی برای اجراها خواهیم بود، به طوری که ما در کنسرت ها از اجرای کنترباس تا گیتار کلاسیک در حوزه سازهای جهانی و باقلاما تا شور انگیز در حوزه سازهای ایرانی داریم. طبق برنامه ریزی هایی که ما انجام دادیم در روزهای برگزاری کنسرت ها دو هنرمند جوان مستعد موسیقی کنسرت های پیش درآمدی را قبل از اجراهای رسمی خواهند داشت و در مدت زمانی نزدیک به ۱۵ دقیقه آثارشان را ارایه می دهند.

صدیقی گفت: براساس سنوات گذشته ورک شاپ ها و جلسات نمایش فیلم مستند نیز خواهیم داشت که جزییات آن در روزهای آینده اطلاع رسانی می شود. در این دوره تصمیم داشتیم یکی از نوازندگان گروه «کَمِل» را نیز برای اجرا دعوت کنیم که به دلیل برگزاری تور کنسرت های این گروه در چند کشور این امکان میسر نشد ولی امیدوارم شرایط به گونه ای فراهم شود که بتوانیم در آینده میزبان این هنرمندان نیز باشیم.

فستیوال موسیقی شب‌های بداهه نوازی پیانو شهریور ماه سال ۹۶ با حضور تعدادی از هنرمندان ایرانی و خارجی در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزارشد. در این دوره ۱۱ هنرمند از ایران و هشت کشور دیگر در قالب ۱۲ کنسرت مستقل (هر شب دو اجرا) به صحنه رفته و با موضوعی واحد برنامه های خود را برای علاقه مندان موسیقی اجرا کردند.

کد N1889862

وبگردی