آفتاب

۲عضومجلس خبرگان:نسل جوان شناختی از امام ندارد/ ازصحبت‌های امام سوءاستفاده جناحی وسیاسی می‌‌شود

۲عضومجلس خبرگان:نسل جوان شناختی از امام ندارد/ ازصحبت‌های امام سوءاستفاده جناحی وسیاسی می‌‌شود

ایسنا نوشت: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جهانی‌بودن چهره امام خمینی(ره) تاکید کرد: باید جهانیان را با شخصیت امام خمینی(ره) آشنا کرد.

آیت‌الله امان‌الله نریمانی به مناسبت سالروز رحلت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به ماندگار بودن امام خمینی(ره) گفت:  بزرگداشت یاد وخاطره چنین افرادی می تواند نقش مهمی در زنده نگهداشتن ارزش ها در جامعه داشته باشد.  نسل جوان و جهانیان که سالهای حیات امام خمینی(ره) را درک نکرده اند شناخت درستی هم از شخصیت ایشان ندارند و این مهم ضرورت معرفی ابعاد مختلف شخصیتی امام خمینی(ره) را نشان می دهد که به نظر می رسد مناسبت‌هایی مثل رحلت ایشان فرصت خوبی برای پرداختن به این مهم است.

نریمانی اظهار کرد: گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گرامیداشت فردی است که در طول حیات مبارکش همواره دنیای غرب و کفر و الحاد را به چالش می‌کشید و تا وقتی زنده بودند دشمنان هر روز منتظر حرکتی بزرگ و غیرمنتظره از سوی ایشان بودند.

وی در ادامه اشاره ای هم به عوامل رسیدن انقلاب امام خمینی(ره) به چهل سالگی داشت و افزود: ریشه های رسیدن انقلاب اسلامی به چهل سالگی را می توان در وهله اول در اسلام و بعد تشیع و ولایت فقیه جست و جو کرد و تا زمانی که این اصول در جامعه تبیین شود انقلاب اسلامی محکم و پابرجا خواهد ماند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام خمینی(ره) بارها در طول حیات مبارکشان به اهمیت ولایت فقیه در پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید داشته و عنوان کرده بودند که تا زمانی که بر این اصول باشیم شیطنت‌های دشمنان بی‌تاثیر خواهد بود، کما اینکه در طول سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شیطنت‌های گاه و بیگاه دشمنان از دشمنان آگاه گرفته تا دوستان ناآگاه بی تاثیر بوده و نتوانسته خدشه ای به انقلاب وارد کند.

نباید با استناد به اندیشه امام به یک گروه جفا شود

اعتمادآنلاین نوشت:

هاشم هاشم‌زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان رهبری در آستانه سالگرد امام خمینی‌(ره) و با تاکید بر حفظ و احترام به افکار و آموزه‌های ایشان گفت: باید درباره افکار و اندیشه‌های حضرت امام زیاد کار کنیم و آمادگی لازم را داشته باشیم. سالی یکبار که این فرصت پیش می‌آید باید اندیشه‌های امام را بررسی و رهنمودهای امام را احیا کنیم.

او با بیان این موضوع که حضرت امام یک انسان والا و برجسته بود که متعلق به همه دنیا و فراموش نشدنی است، افزود: برجستگی، روش و منش ایشان موجب شده که همیشه در ذهن ما باقی بمانند، وگرنه اینگونه که ما عمل می‌‌کنیم باید تا به حال فراموش شده بودند.  متاسفانه از افکار و اندیشه‌ها و توصیه‌های امام ذکری نیست، مگر جاهایی که بخواهیم از ایشان به نفع خود و برای سرکوب و تخریب طرف مقابل استفاده کنیم.  کسی نمی‌گوید که امام این صحبت‌ها را چه زمانی و در چه شرایطی گفتند و شان نزول آن چیست؟ شرایط الان با آن زمان تغییر کرده است، اگر الان امام بود چه کار می‌کرد و چه می‌گفت؟

هاشم‌زاده با گلایه از سوءاستفاده برخی از امام خمینی (ره) گفت: اینکه صحبت‌هایی از طرف امام خمینی مطرح شود بدون اینکه شرایط آن زمان را ذکر کنیم، صرفا به آن استناد می‌کنیم برای بهره‌برداری جناحی و گروهی خود و برای دفاع از آن حرفی که می‌زنیم.  غیر از این از امام چه استفاده می‌کنیم. بنابراین باید بیشتر کار کرد؛ مخصوصا موسسه نشر امام باید درباره این موضوع کار کند و نتایج را در اختیار همه مردم بگذارد تا سالگرد پرمحتوا و با اهداف حضرت امام همخوانی داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده‌ای تنها زمانی از امام یاد می‌کنند که جمله‌ای از صحبت‌های ایشان به کارشان بیاید، گفت: این فرصت فقط یک بار در سال است، پس از آن مسئولان، جناح‌ها و سیاست‌مداران هر کسی به دنبال کار خود می‌روند.

هاشم‌زاده هریسی تاکید کرد: حتی سخنان، نقل‌قول‌ها، افکار و اندیشه‌های ایشان همه گزینشی و سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ایشان این مباحث را مطرح کرده‌اند تا برای مقابله با دردها و مشکلات از آنها استفاده شود، نباید از آنها سوءاستفاده کرد. نباید به استناد صحبت‌های حضرت امام به ایشان و به یک گروه جفا شود.

او ادامه داد: شرایط امروز ما با شرایط گذشته تغییر دارد و نمی‌دانم که اگر ایشان الان بودند چگونه عمل می‌کردند. به هر صورت اصول ثابت و غیرقابل تغییری در سخنان ایشان وجود دارد که به جای خود ثابت است. رای مردم، جمهوریت و اسلامیت نظام از همین اصول هستند اما سیاست‌ها براساس منافع ملی است و هر زمانی این منافع به نوعی تفسیر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: طبق نظر حضرت امام در شرایط مکان و زمان نیازها براساس منافع ملی و ضرورت‌های جامعه متفاوت و حتی احکام اسلام هم تغییر می‌کند، اما نمی‌دانم اگر الان بودند چه تصمیمی می‌گرفتند.

214214

کد N1889753

وبگردی