آفتاب

جی 4 سدان اقتصادی از راه می‌رسد

جی 4 سدان اقتصادی از راه می‌رسد

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت کرمان موتور در نظر دارد به زودی سومین خودروی سدان شهری خود را در سبد محصولاتش قرار داده و روانه بازار می کند.

به گزارش ایلنا، این خودروساز خوشنام وطنی که با عرضه سه محصول جذاب قبلی خود از شرکت جی. ای. اس(جک) تاکنون توانسته نظر بسیاری از خریداران را جلب کند؛ پس از بررسی‌های کارشناسی بازار، ظاهرا این‌بار هم یک سورپرایز برای علاقه‌مندان استفاده از سدانی شهری اما اقتصادی آماده کرده که ابتدای تابستان امسال عرضه خواهد شد.

 

کرمان موتور که اخیرا خودروی (اس 3 ) کراس اوور جدیدش را روانه بازار کرده معتقد است مدت‌ها بود جای خالی یک سدان اقتصادی شهری با امکانات مناسب که بتواند همانند جی 5 پاسخی مناسب برای بازار کشورمان باشد؛ احساس می‌شد، به همین دلیل تصمیم‌گرفته شد که با استفاده از خوشنامی جی 5 محصولی مشابه اما اقتصادی‌تر روانه بازار شود.

به گفته مسئولان این خودروساز وطنی، جی 4 در قلب خود یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپی با حجم 1499 سی سی دارد که قادر به تولید قدرت 103 اسب بخاری در 6000 دور در دقیقه است و در محدوده 3500-4500 دور در دقیقه می‌توان گشتاوری معادل 146 نیوتن متر را تجربه کند.

تک ستاره جدید کرمان موتور برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت مدت زمانی معادل 13.5ثانیه نیاز دارد که قدرت مورد نیازش از طریق جعبه دنده CVT پنج سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد تا در نهایت سرعت 180 کیلومتر برساعتی را تجربه کند.

در نگاه اول اگرچه این سدان تازه وارد شباهت زیادی به برادر بزرگترش یعنی جی 5 خوشنام دارد، اما در برخی موارد رگه‌هایی از محصولات اقتصادی هیوندایی نیز در آن دیده می‌شود که پیام اصالت و قابل اعتمادی این محصول برای خریدارانش است.

کرمان موتور که نماینده رسمی شرکت جک در ایران است درباره سایر مشخصات فنی این تازه وارد اعلام کرده ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم پایداری الکتریکی (EBD)، فرمان برقی، سیستم پایداری مک فرسون در جلو و مستقل در عقب، رینگ‌های 15 اینجی آلومینیومی و سیستم صوتی با 6 بلند گو، 2 کیسه هوا برای سرنشینان جلو، استاندارد آلایندگی یورو 5 از جمله امکاناتی است که برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

این سدان شهری که توانسته 5 ستاره ایمنی را از موسسه بررسی ایمنی خودروهای چینی (C-NCAP)، دریافت کند، 20 خردادماه سال جاری توسط شرکت کرمان موتور با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان پیش فروش خواهد شد که علاقمندان می‌توانند برای ثبت نام به سایت رسمی کرمان‌موتور www.kermanmotor.com مراجعه کنند.

لازم به یادآوری است کارشناسان صنعت خودرویی ایران براین باورند جی 4 تازه وارد کرمان‌موتور با توجه به سابقه خوش برادر بزرگترش و همچنین خوشنامی کرمان‌موتور استقبال خوبی را از سوی خریداران تجربه خواهد کرد و می‌تواند رقیبی سرسخت چه از نظر کیفی و چه از لحاظ قیمتی برای محصولات موجود بازار کشورمان باشد.

کد N1889752

وبگردی