آفتاب

دری نجف‌آبادی:یاران امام از هر اقدامی که وحدت جامعه اسلامی را مخدوش می‌کند بپرهیزند

دری نجف‌آبادی:یاران امام از هر اقدامی که وحدت جامعه اسلامی را مخدوش می‌کند بپرهیزند

ایسنا نوشت: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: یاران امام خمینی(ره) جهت تقویت عزت و اقتدار نظام اسلامی از هرگونه اقدامی که وحدت جامعه اسلامی را مخدوش می‌کند پرهیز کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در آستانه فرا رسیدن سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت:  امام راحل در دوران ۱۰ سال و چند ماه راهبری انقلاب در تمامی زمینه ‌ های عزت و شرف ملت بزرگ ما گام ‌ های بلندی برداشت و در دوران جنگ تحمیلی با صلابت بی ‌ نظیر، ملت را برای مقابله با توطئه ‌ ها بسیج کرد و هرگز احساس ضعف و سستی در برابر دشمن به خود راه نداد که خود کتاب بزرگ دیگری از زندگی پر افتخار اوست. جالب آن است که امام در تمامی این مراحل خود را خدمتگزار ملت و اسلام و نوکر مردم می دانست و کوچکترین توقع و انتظاری از احدی نداشت.
[span]
[span] [span]اهم اظهارات دری نجف آبادی به شرح زیر است: [span]

* امروز یاران خمینی کبیر(ره) باید در برابر دشمنان "کالزبر الحدید" (مانند پاره ‌ های آهن) قاطع، شجاع، مصمم و سازش ناپذیر و در برابر دوستان مهربان و با رأفت و رحمت و محبت اسلامی و ناصح امین باشند و از هرگونه اقدامی که وحدت جامعه اسلامی را مخدوش می ‌ کند پرهیز کنند. در برابر دشمنان قاطع و با صلابت و در برابر دوستان صمیمی و اهل رحمت و رافت و محبت تا روز به روز عزت و اقتدار جامعه اسلامی افزوده شود و دشمنان در برابر اقتدار امت اسلامی مایوس شوند.

* جامعه اسلامی و رهبران دلسوز دنیای اسلام باید برای آینده دنیای اسلام نقشه راه روشنی ترسیم و برای تحقق آن تدابیر لازم را اتخاذ کنند و در راه آرمان ‌ های بزرگ اسلامی برنامه ‌ ریزی، چاره اندیشی و تدبیر کنند. باید بسترهای لازم برای حاکمیت مجدد اسلام و فرهنگ و تمدن اسلامی ایجاد شود و نظام حکمرا نی شایسته و شایستگان با تکیه بر معارف حقه اسلام دنبال شود. همچنین باید در برابر توطئه ‌ های جهان خواران راه مجد و عظمت اسلامی که از درون معارف اسلامی برخاسته و مبتنی بر قرآن و سنت و سیره معصومین(ع) و نهج البلاغه شریف و صحیفه مبارکه سجادیه است در تمامی ابعاد و محتوای الهی و انسانی آن تبیین و تدوین و تنظیم شود و مکتب آینده بشریت باشد. همه باید برای حاکمیت اسلام ناب مجاهدت کنند و در راه خداوند ساعی و کوشا باشند و فریب دغلکاران و شیادان را نخورند.

*{در پاسخ به این سوال که حفظ حرمت بیت حضرت امام خمینی(ره) بر عهده چه کسانی است و این ضرورت به چه میزان احساس می شود؟}: باید از میراث گرانبهای امام راحل در تمامی عرصه ‌ ها صیانت، پاسداری و حفاظت شود و باید در راه بهره ‌ مندی هرچه بیشتر جوامع اسلامی و ملت بزرگ‌مان از آن همه آثار ارزشمند، کوشا باشیم.

* میراث امام ابعاد بسیار گرانبها و گران ‌سنگ ی دارد و هر گونه غفلت و جهالت در این رابطه ظلم بزرگی به همگان خواهد بود، راه، اصول، خط، وصیت ‌ نامه سیاسی عبادی امام(ره)، قانون اساسی به عنوان یادگار ارزشمند ایشان، سخنان حکمت آمیز و سیره عزت آفرین و کلام دلنشین و خانواده محترم آن بزرگوار و مرقد نورانی او و یارانش و میراث ارزشمند ولایت فقیه، فقه سیاسی اسلام و روزهای گرانسنگ قدس و ۲۲ بهمن و سایر ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و ۱۴ و ۱۵ خرداد و صیانت از قدس شریف و پیام ‌ های امام به حجاج بیت الله الحرام و اخلاق کریمه جهاد اکبر و جهاد اوسط و جهاد اصغر و تمامی محکمات، حتما باید با قاطعیت و صلابت هر چه بیشتر حفظ و نگهداری شود و از هرگونه توجیه ‌ های سلیقه ‌ ای، توهین، تحقیر، جعل و اعمال نظر و مرض مصون مانده و برای همگان تفسیر شود و مهمتر از همه در عرصه ‌ های عمل با زهد و ساده ‌ زیستی و قناعت و وحدت کلمه به نسل امروز و فردا منتقل شود.

* البته از همه مهمتر پیاده کردن مبانی و اهداف آن بزرگوار در عرصه ‌ های جهاد و اجتهاد و حوزه ‌ ها و دانشگاه ‌ ها و مراکز دینی و سیاسی و اجتماعی و جامعه و صدا و سیماست. این مفاهیم بلند و آسمانی باید تقریر و تحریر یابد و راه های عملیاتی کردن آنها هموار شود.

* در این مسئله نباید تردید کرد که گفتمان انقلاب اسلامی و آرمان ‌ ها و اهداف متعالی آن بزرگترین، عمیق ‌ ترین و ارزشمندترین گفتمان غالب در جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه در دهه ‌ های اخیر بوده، هست و خواهد بود. باید تمامی گفتمان ‌ های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی دیگر در جهت تبیین و تحکیم و تقویت این گفتمان غالب و الهی، کارساز، نقش آفرین و تحول آفرین باشد.

*در سایه برکات و ثمرات این گفتمان حیات بخش و احیاگر و زندگی ساز و تحولات ناشی از آن، ده ‌ ها و صدها گفتمان دیگر در ابعاد مختلف و در حوزه ‌ های گوناگون پدید آمده و تحولات شگرفی در حوزه ‌ ها و دانشگاه ‌ ها و مراکز علمی و فرهنگی و سیاسی منطقه و جهان پدیدار شده و سرفصل نوینی در تاریخ بشریت و ایران و اسلام رقم خورده و قدرشناسی از این موضوع مهم و پاسداری و صیانت از آن بسیار ضروری و لازم است.

* همگان باید جهت تحقق این رسالت بزرگ اقدام کنند و با عزم و اراده الهی و اهتمام همه جانبه برای حاکمیت دین خداوند متعال و امت واحده اسلامی و جامعه ‌ ای ولایت ‌ مدار، تقوا محور، توحیدمحور، عدالتخواه و توسعه یافته بر مبنای مفاهیم عالی اسلامی و ارزش ‌ های ولایی و اخلاق کریمه و آداب حسنه و کرامت انسان ‌ ها و حریت و آزادگی، امانت ‌ داری، مسئولیت پذیری، عشق به حق و ایمان به وحی، جهاد در راه خداوند، فداکاری در راه عزت و اقتدار امت اسلامی، گسستن زنجیرهای بردگی و بندگی طاغوت ‌ ها و مستکبران، آزادی سرزمین ‌ های اسلامی و قدس شریف و برابری و برادری، عدالت، مساوات، انصاف، نوعدوستی و مانند آن مجاهدت کنند.

* این مفاهیم بلند و ده‌ها و صدها مفهوم و محتوای متعالی دیگر باید چراغ راه و موضوع سخن و گفتمان غالب و مفهوم و معنای زندگی را تشکیل بدهند و بسازند و بسترهای لازم برای حیات طیبه اسلامی فراهم شود و امت ابراهیم سامان پذیرد، امت قائم به حق آمر به معروف و ناهی از منکر شکل بگیرد. زمینه ظهور منجی جهان بشریت و عدالت جهانی فراهم شود و اراده و مشیت الهی در پیروزی حق و نابودی باطل هموار شود و عنایات و امدادهای غیبی خداوند بر بشریت دوچندان نازل شود. شرارت خانه نشین شود و عدالت و تقوا و کرامت و شایستگی و اخلاق، آزادی و آزادگی، سرمایه زندگی جوامع اسلامی و نورافشان راه باشد. رسالت ما در این عرصه بزرگ بسیار سنگین، و لطف خداوند منان بسیار عمیق و گسترده است.

214214

کد N1889465

وبگردی