آفتاب

مسیر مذاکره با کره شمالی، پر فراز و نشیب خواهد بود

مسیر مذاکره با کره شمالی، پر فراز و نشیب خواهد بود

وزیر دفاع ایالات متحده با تاکید بر این‌که مسیر مذاکره با کره‌شمالی، پر فراز و نشیب خواهد بود، گفت که لغو تحریم‌های فعلی علیه کره‌شمالی، تنها پس از آن صورت می‌گیرد که این کشور گام‌های بازگشت‌ناپذیر و روشنی به‌سوی خلع سلاح اتمی بردارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع ایالات متحده، پیش از دیدار رهبران آمریکا و کره‌شمالی گفت که تنها زمانی تحریم‌های بین‌المللی علیه پیونگ‌یانگ لغو می‌شود که اقدام‌هایی قاطع در راستای خلع تسلیحات هسته‌ای انجام دهد. 

ماتیس که در نشستی امنیتی در سنگاپور شرکت کرده بود، امروز -یکشنبه- پیش از دیدار با وزرای دفاع کره‌جنوبی و ژاپن هشدار داد که «ما در مسیر مذاکرات انتظار فراز و نشیب‌های بسیاری را داریم.»

وی همچنین گفت: «به‌عنوان وزرای دفاع، باید قوی بمانیم و موضع تدافعی و متحد خود را حفظ کنیم تا دیپلمات‌هایمان بتوانند با موضعی آرام و از روی قدرت در این مقطع زمانی مهم به مذاکره بپردازند».

افزود که عهدنامه شورای امنیت ملی سازمان ملل در رابطه با کره‌شمالی باید پای برجا بماند. وی ادامه داد: «کره‌شمالی تنها زمانی از کمک‌های جامعه جهانی برخوردار خواهد شد که اقدام‌هایی قاطع و مثبت در راستای خلع تسلیحات هسته‌ای انجام دهد.» 

 

کد N1889400

وبگردی