آفتاب

تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به فساد نتانیاهو

تظاهرات در سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به فساد نتانیاهو

چندین شهر در سرزمین های اشغالی صحنه تظاهرات علیه فساد در دولت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی یدیعوت آحارونوت، صدها نفر در تل‌آویو شامگاه گذشته –شنبه- علیه فساد در دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دست به تظاهرات زدند. 

همچنین جمعی دیگر از تظاهرکنندگان در «بتاح تکفا»‎ در اعتراض به روند کند تحقیقات و تردید «آویخای مندلبلیت» دادستان کل اسرائیل، درباره پرونده فساد نتانیاهو دست به اعتراض زدند.

این در حالی است که انتظار می‌رود بنیامین نتانیاهو در تاریخ ۱۲ ژوئن از سوی پلیس مورد بازجویی قرار بگیرد. نتانیاهو قرار است سه یا چهار بار دیگر نیز به خاطر پرونده ۱۰۰۰، پرونده ۲۰۰۰ و پرونده ۴۰۰۰ از سوی پلیس مورد بازجویی قرار بگیرد.

پرونده ۱۰۰۰ مربوط به خبرهایی است مبنی بر این‌که نتانیاهو در عوض کمک‌های سیاسی، از یک میلیاردر و تاجر اتریشی هدایایی دریافت کرده است. پرونده ۲۰۰۰ حول اتهاماتی می‌گردد که بر اساس آن‌ها نتانیاهو تلاش کرد با «آرنون موزس» رئیس روزنامه «یدیعوت آحارونوت» به توافقی برسد که بر اساس آن، این روزنامه خبرهای مثبتی راجع به نتانیاهو و سیاست‌هایش منتشر کند و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در عوض مانع فعالیت «اسرائیل هایوم»، روزنامه رقیب شود.

پرونده ۴۰۰۰ بر کمک نتانیاهو به «شائول الوویچ» سهام‌دار شرکت مخابراتی «بزق» متمرکز است. بر این اساس، نخست‌وزیر اسرائیل در سود مبادله‌ای به این سهام‌دار کمک می‌کرد و در عوض الوویچ خبرهایی همسو با نتانیاهو و همسرش در پایگاه اینترتی «والا» منتشر می‌کرد.

 

کد N1889339

وبگردی