آفتاب
وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

انتصاب ۳ عضو شورای عالی آموزش و پرورش از طریق انتخابات

انتصاب ۳ عضو شورای عالی آموزش و پرورش از طریق انتخابات

وزیر آموزش و پرورش از انتصاب سه عضو شورای عالی آموزش و پرورش از میان مدیران واحدهای آموزشی و از طریق انتخابات خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی بطحائی دراین مراسم گفت: خوشحالم که تلاش همکارانم پس از چند ماه به ثمر نشست و همه از این انتخابات روسفید بیرون آمدیم. گرچه به گفته بسیاری برگزاری این انتخابات کم مشکل بیان می شد اما این انتخابات که در دو مرحله صورت گرفت و با توجه به فضاسازی هایی که در اطراف صندوق ذخیره فرهنگیان به درست یا غلط وجود داشت، کار مشکلی بود.

وی افزود: فرهنگیان همیشه به عنوان یک جمعیت که می توانند در حرکت سیاسی چه مثبت و چه منفی مورد استفاده قرار بگیرند مطرح بوده اند. بسیاری تلاش کرده اند این انتخابات و این تصمیم به تاخیر بیفتد، من اضطراب را در چهره همه همکارانم که درگیر این انتخابات بودند می دیدم اما در نهایت انتخابات نمایندگان فرهنگایان در صندوق ذخیره فرهنگیان به سرانجام رسید و ما توانستیم سه نفر از فرهنگیان را به جمع هیات امنای صندوق ذخیره معرفی کنیم.

بطحایی در ادامه اظهار کرد: آموزش و پرورش با داشتن یک میلیون فرهنگی مشغول به فعالیت و ۷۰۰ هزار بازنشسته تنها دستگاهی است که گوهری گرانبها را در حوزه نیروی انسانی در اختیار دارد و می طلبد کار مدیریتی به گونه ای در آموزش و پرورش تنظیم شود که به سمت حل مسائل این جامعه برویم.

وی اضافه کرد: شاید در فرایند انتخابات نمایندگان در صندوق ذخیره فرهنگیان خوش ترین خبری که شنیدم این بود که در همان مرحله اول از میان ۸۳ نفر از ۳۱ استان کشور، سه نفر نهایی انتخاب شدند. در واقع این ۸۳ نفر پیش از این یکدیگر را نمی شناختند اما این جامعه به چنان بلوغ حرفه ای رسیده اند که توزیع رای شان در همان مرحله اول به صورت قاطع به سه نفر بود تا این سه نفر با رای بالایی به هیات امنا راه پیدا کنند. ما چنین اتفاقی را تقریبا در هیچ عرصه سیاسی نمی بینیم و این نشانه ای بر ادعایم مبنی بر این است که جامعه فرهنگیان گوهری کم نظیر هستند.

 وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در ادامه مسیر تفویض اختیاران به فرهنگیان امیدوارم بتوانیم در سایر سطوح نیز چنین فرآیندی را اجرا کنیم. در حال حاضر مشغول برنامه ریزی هستیم تا سه نفر از اعضای شورای عالی آموزش و پرورش را از بین مدیران واحدهای آموزشی و با همین روش انتخاب کنیم تا به این صورت فرهنگیان را بیشتر در امور آموزش و پرورش مشارکت دهیم.

وی در آخر تاکید کرد: منتخبین فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان همانند ۷ عضو دیگر هیات امنا تکلیف حقوقی دارند و اختیاراتشان نیز در همان حدود است به این معنا که حضور این منتخبین تشریفاتی نیست. امیدوارم با وجود این سه عضو کیفیت کار صندوق ارتقا پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش در حالی که اصحاب رسانه انتظار داشتند وی در حاشیه این نشست، پاسخگوی سئوالات آنها خصوصا پیرامون اتفاق اخیری که در یکی از مدارس پسرانه تهران رخ داده است باشد، پس از تقدیر از منتخبین و همچنین برگزارکنندگان انتخابات، نشست را ترک کرد.

کد N1889132

وبگردی