آفتاب

اگر حقوق بازنشسته‌ها کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده افزایش یابد، مجلس پیگیری می‌کند

اگر حقوق بازنشسته‌ها کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده افزایش یابد، مجلس پیگیری می‌کند

اباتری گفت: 3400 میلیارد تومان بودجه در سال 97 برای ترمیم حقوق بازنشستگان درنظر گرفته شده که باید این موضوع در افزایش حقوق بازنشستگان لحاظ شود.

به‌گزارش ایلنا، سیدکاظم دلخوش اباتری با اشاره به افزایش قیمت کالاها در مدت اخیر گفت: روند صعودی قیمت دلار و رونق بازار سوداگری باعث شد که ثبات نسبی ایجاد شده در اقتصاد کشور تحت تاثیر قرار بگیرد و قیمت کالاها در بازار با گرانی روبرو شود. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت: کاهش ارزش پول ملی باعث شده ارزش درآمد خانوارها کم شود بنابراین باید اقتصاد خانوارها تقویت شود تا سطح معیشت مردم با مساله روبرو نشود.    

دلخوش اباتری با تاکید بر لزوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزود: حقوق بخشی از بازنشستگان که در سال‌های گذشته بازنشسته شده‌اند بسیار پایین‌تر از حقوق بازنشسته‌های جدید بوده است. این در حالی است که شرایط شغلی دو بازنشسته مشابه بوده و این اختلاف حقوق غیرقابل پذیرش است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس ادامه داد: 3400 میلیارد تومان بودجه در سال 97 برای ترمیم حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده که باید این موضوع در افزایش حقوق بازنشستگان لحاظ شود.

دلخوش اباتری گفت: در هرصورت باید تمامی بازنشستگانی که سابقه 30 سال خدمت دارند و دریافتی ماهیانه آنها کمتر از دو میلیون تومان است حقوقشان به دو میلیون تومان برسد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان، اظهار داشت: اینکه شنیده می‌شود حقوق بازنشسته‌ها کمتر از میزان پیش‌بینی شده افزایش پیدا می‌کند غیرقابل قبول است و چنانچه میزان افزایش حقوق کم باشد این موضوع از طریق مجلس و هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، پیگیری می‌شود.

کد N1888661

وبگردی