آفتاب

نگرانی از بیکاری ۶ و نیم میلیون نفر/جنگ تجاری ترامپ کارگران را هدف گرفت

نگرانی از بیکاری ۶ و نیم میلیون نفر/جنگ تجاری ترامپ کارگران را هدف گرفت

نگرانی از بیکاری ۶ و نیم میلیون کارگر آمریکایی شاغل در صنایع خودروسازی پس از اعلام وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومنیوم از کشورهای کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا توسط دونالد ترامپ، بالا گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، نگرانی از بیکاری ۶ و نیم میلیون کارگر آمریکایی شاغل در صنایع خودروسازی پس از اعلام وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومنیوم از کشورهای کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا توسط دونالد ترامپ، بالا گرفته است.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تعرفه‌‌های جدید بر واردات آلومینیوم و فولاد را اعلام کرد. بر این اساس، کشورهای کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا که صادرکننده این دو قلم به آمریکا هستند، از این به بعد باید تعرفه بیشتری بپردازند.

در سال‌های گذشته ۵۰ هزار کارگر آمریکایی صنایع فولادی آمریکا بیکار شده بودند. این بار هم قرار است که با این نحوه وضع تعرفه واردات در قالب جنگ تجاری بازهم عده‌ای که کارشان مرتبط با فولاد و آلومنیوم است، بیکار شوند.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، جنگ تجاری گسترده‌ای علیه اروپا، کانادا، چین و مکزیک راه افتاده است. رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد عظمت آمریکا را برگرداند. از این رو به صنایعی پویا احتیاج دارد که برای همه شغل ایجاد کنند.

 کمیسیون اتحادیه اروپا در واکنش به جنگ تجاری آمریکا اعلام کرد که از این کشور به سازمان تجارت جهانی شکایت می‌کند. وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومنیوم  به ضرر کارگران اروپایی هم هست.

کد N1888585

وبگردی