آفتاب
محققان عنوان می کنند؛

کاهش روند گرمای زمین به پیشگیری از تب دنگی کمک می کند

کاهش روند گرمای زمین به پیشگیری از تب دنگی کمک می کند

محققان تاکید می کنند محدودکردن روند گرمایش زمین به زیر ۱.۵ درجه سانتیگراد، طبق توافق پاریس، موجب توقف گسترش تب دنگی در مناطقی خواهد شد که درحال حاضر بروز این تب پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، دنگی سریع ترین بیماری درحال گسترش ناشی از پشه است که سالانه حدود ۴۰۰ میلیون مبتلا به این عفونت می شوند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، در ۵۰ سال گذشته، تب دنگی از گسترش در چند کشور عبور کرده و در ۱۲۸ کشور به صورت بومی درآمده است و در حال حاضر ۳۰ برابر افزایش یافته است.

یافته های جدید نشان می دهد محدود کردن گرمایش جهان به ۲ درجه سانتیگراد می تواند موارد ابتلا به دنگی را تا پایان قرن حاضر تا ۲.۸ میلیون مورد کاهش دهد، در حالیکه پیش بینی فعلی در مورد افزایش دمای جهان تا ۳.۷ درجه سانتیگراد است.

افزایش گرمای جهان تا ۳.۷ درجه سانتیگراد می تواند موجب افزایش موارد ابتلا بیشتر بیماران تا ۷.۵ میلیون نفر تا اواسط این قرن شود.

«فلیپه کولون گونزالس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ایست آنجلیا بریتانیا، در این باره می گوید: «این مطالعه برای اولین بار نشان می دهد که کاهش در روند گرمایش زمین از ۲ درجه سانتیگراد به ۱.۵ درجه سانتیگراد می تواند فواید متعددی برای سلامت داشته باشد.»

در این مطالعه، تیم تحقیق گزارشات بالینی و لابراتواری مربوط به تب دنگی را در آمریکا لاتین بررسی کرد و از مدل های کامپیوتری برای پیش بینی تاثیرات گرمایش در شرایط اقلیمی متفاوت استفاده کرد.

علائم دنگی شامل تب، سردرد، و درد مفاصل و عضلات است. هنوز هیچ درمان خاص یا واکسنی برای دنگی وجود ندارد و در برخی موارد می تواند مرگبار باشد.

کد N1888566

وبگردی