آفتاب

GECF نقش کارتلی ندارد/ تحریم ها ابزار سیاسی هستند

 GECF  نقش کارتلی ندارد/ تحریم ها ابزار سیاسی هستند

یوری سنتورین تاکید کرد: سعی می‌کنیم از کشور ها در برابر تحریم‌ها حمایت کنیم چون این تحریم‌ها اساس اقتصادی نداشته و ابزارهای سیاسی در راستای تاثیرگذاری در بازار هستند و ما با چنین سیاست‌هایی مقابله خواهیم کرد.

یوری سنتورین ( دبیر کل مجمع صادرکنندگان گاز) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد نقش اقتصادی این سازمان گفت: مجمع کشورهای صادرکننده نقش کارتلی برای خود قایل نیست. به طوری که ما از همان ابتدای شروع فعالیت، کشورها را در این جهت توجیه کردیم که  اساس  GECF  بر تبادل تجارب، اطلاعات و داده‌ها استوار است و تلاش می‌کنیم کشورهای دارای منابع گاز را با روش‌ها و ابزارهای نوین در این حوزه آشنا کنیم.

وی در مورد موضع این سازمان در برابر تحریم‌های سیاسی گفت: من بارها تاکید کرده‌ام که  GECF  یک سازمان سیاسی نیست بلکه شخصیت اقتصادی دارد، از همین روی همه را به رقابت منصفانه دعوت می‌کنیم و به صورت رایگان به تبادل اطلاعات می‌پردازیم.

وی متذکر شد: ما در برابر مداخلات در روند بازار ایستادگی می‌کنیم و سعی می‌کنیم از کشور ها در برابر تحریم‌ها حمایت کنیم چون این تحریم‌ها اساس اقتصادی ندارند و ابزارهای سیاسی در راستای تاثیر گذاری در بازار هستند و ما با چنین سیاست‌هایی  مقابله خواهیم کرد.

سنتورین در مورد برنامه این سازمان برای جذب اعضای جدید گفت: مجمع هیچ اجباری در جذب و دعوت از سایر کشور ها ندارد و جهت گیری  GECF  در این موضوع اختیاری است. البته درهای ما بر روی تمامی کشورها باز است و هیچ کشوری را زیر فشار نمی‌گذاریم که عضو  GECF شود بلکه علاقمند هستیم تجارب و اطلاعات خود را  در میان اعضا و مشتریان خود به اشتراک بگذاریم.

وی نقش ایران را در مجمع کلیدی دانست و افزود: ما باید با توانمندی‌های ایران در حوزه گاز این کشور بیشتر آشنا شویم.

کد N1888251

وبگردی