آفتاب

واکنش تند اروپا به تعرفه‌های آلومینیوم و فولاد آمریکا

واکنش تند اروپا به تعرفه‌های آلومینیوم و فولاد آمریکا

اتحادیه اروپا در واکنش به تعرفه‌های گمرکی آمریکا روی آلومینیوم و فولاد، هشدار داد که اروپا تدابیر لازم را برای مقابله با سیاست‌های واشنگتن در نظر می‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، باوجود گمانه‌زنی رسانه‌های بین‌المللی درباره اینکه آمریکا در نهایت اروپا و همسایه‌های خود را از تعرفه‌های آلومینیوم و فولاد معاف می‌کند، وزیر بازرگانی ایالات متحده امروز-پنجشنبه- گفت که تعرفه‌ها از ساعت ۲۴ امروز روی فلزات وارداتی از اروپا، مکزیک و کانادا نیز اعمال می‌شود.

«سسیلیا مالم‌استروم» کمیسر تجارت اتحادیه اروپا در واکنش به تعرفه‌های آمریکا روی فولاد و آلومینیوم، گفت که اتحادیه اروپا نیز تدابیر لازم را برای مقابل با آمریکا و حفاظت از بازار این اتحادیه، در نظر می‌گیرد.

«ژان کلود یانکر» رییس شورای اروپا تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه‌ها علیه اروپا را غیرقابل قبول خوانده و متعهد شد اتحادیه اروپا نیز طی ساعت‌های اتی تعرفه‌های تلافی‌جویانه خود را اعلام می‌کند.

«ویلبور راس» وزیر بازرگانی آمریکا به تهدید‌های اروپا واکنش نشان داده و گفت که اقدامات تلافی‌جویانه اروپا تاثیر چندانی روی اقتصاد آمریکا تنخواهد داشت.

کد N1888115

وبگردی