آفتاب

ایتالیا در مسیر رستگاری؛ بالوتلی امید آتزوری

ایتالیا در مسیر رستگاری؛ بالوتلی امید آتزوری

ماریو بالوتلی در نخستین بازی خود برای تیم ملی کشورش بعد از چهار سال در جریان دیدار تدارکاتی با عربستان سعودی گل زد و نشان داد ایتالیا در مقدماتی جام جهانی چه چیزی کم داشت.

به گزارش ایلنا، ایتالیا بعد از یک فاجعه فراموش نشدنی در راه نیافتن به جام جهانی با هدایت جان پیرو ونتورا، با مربیگری روبرتو مانچینی فصل جدیدی از تاریخ خود را آغاز کرد.

پیروزی 2 بر یک، به ایتالیا که مصمم است به جایگاه اصلی خود برگردد، اعتماد به نفس می‌دهد و بالوتلی احیاشده می‌تواند نقشی حیاتی در این فرایند ایفا کند چون می‌خواهد بعد از یک فصل عالی با نیس فرانسه، به طور کامل از ظرفیت و توانش استفاده کند. این مهاجم جنجالی در این فصل 26 گل برای نیس زده و کاپیتان میلان و ایتالیا، لئوناردو بونوچی می‌گوید این بازیکن 27 ساله به پختگی لازم رسیده است.

مانچینی به خاطر شناختی که از همکاری با بالو در منچسترسیتی دارد، یک برگ برنده دارد. گل نزدن ایتالیا در مقدماتی جام جهانی عاقبت بلای جان دارنده چهار قهرمانی جهان شد آن هم تیمی که برخی از بهترین مهاجمان تاریخ را داشته. ایتالیا با وجود مالکیت توپ 58 درصدی در مجموع بازی‌های مقدماتی تنها به طور متوسط در هر بازی 8/1 گل زد و حالا برای بالوتلی که فرصت‌های زیادی برای تبدیل شدن به یکی از بهترین بازیکنان جهان را از دست داده، فرصت درخشش خوبی فراهم شده.

مهاجم سابق لیورپول و میلان و اینتر که بیشتر به خاطر بی‌نظمی و کارهای عجیب و غریبش مورد توجه قرار گرفته، هرجا که رفته، ناامیدکننده بوده اما چشمه‌هایی از استعداد و قابلیت فوق‌العاده خود را گاهی به نمایش گذاشته. شاید بهترین لحظات او با تیم ملی ایتالیا در نیمه‌نهایی یورو 2012 بود که با زدن دو گل تیم نه چندان مدعی چزاره پراندلی را به پیروزی مقابل آلمان و فینال رساند. کشور او به چنین بازی‌هایی نیاز دارد تا از دوران افت خارج شود. بالوتلی یک بار گفته بود آرزویش بردن توپ طلا است، شاید حالا در آغاز مسیر رسیدن به این جایزه قرار گرفته باشد و موفقیت با تیم ملی ایتالیا می‌تواند به انتظار طولانی طرفداران این بازیکن جنجالی برای جاگرفتن در میان بهترین‌ها پایان دهد.

منبع: سایت گل / آلیف چاندرا

 

 

کد N1888109

وبگردی