آفتاب

۱۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان کشف شد

 ۱۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان کشف شد

فرمانده مرزبانی کردستان گفت: بیش از 18 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق طی یک ‌ماه گذشته (اردیبهشت) در نوار مرزی این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا، سردار کیومرث شیخی (فرمانده مرزبانی کردستان) اظهار داشت: مرزبانان با اشراف اطلاعاتی و کنترل مستمر مرزهای استان، در این مدت چند ماموریت مرزی داشتند و توانستند بر قاچاقچیان غلبه کرده و مانع فعالیت شان شوند.

وی افزود: مرزبانان در این عملیات‌ها، ۲۶۱ هزار و ۱۶۰ پاکت سیگار، هشت هزار و ۸۹۱ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۰۴ هزار و ۸۱۰ لیتر مواد سوختی و هفت هزار و ۸۵۷ ثوب البسه قاچاق را از قاچاقچیان کشف کردند.

سردار شیخی اضافه کرد: در این عملیات ها ۱۸ دستگاه خودرو نیز توقیف شد و ۱۴ قاچاقچی هم دستگیر و همراه پرونده مربوطه به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده مرزبانی کردستان ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه مرزنشینان با مرزبانان در برقراری امنیت نوار مرزی، یادآور شد: توسعه بخش کشاورزی و دامداری در مناطق مرزی، اجرای طرح ‌های پیشگیری و مبارزه با جرائم مرزی و تعامل بسیار خوب مرزنشینان و فعالیت قانون مدارانه آنها از مهمترین عوامل مقابله با ورود و خروج کالای قاچاق و ممنوعه در سطح مرزها است.

کد N1887851

وبگردی