آفتاب
بهروز غریب پور در گفتگو با مهر:

اپرای «عشق» پاییز اجرا می‌شود/ احتمال حضور رستم و سهراب در زاهدان

اپرای «عشق» پاییز اجرا می‌شود/ احتمال حضور رستم و سهراب در زاهدان

سرپرست گروه تئاتر «آران» اعلام کرد که اپرای عروسکی «عشق» برگرفته از داستان شیخ صنعان عطار نیشابوری در دست تولید است و مهر یا آبان سال جاری اجرا خواهد شد.

بهروز غریب پور سرپرست گروه تئاتر «آران» درباره جدیدترین تولید اپرای عروسکی این گروه تئاتری به خبرنگار مهر گفت: اپرای عروسکی «عشق» بر اساس داستان شیخ صنعان عطار نیشابوری در دست تولید است. این اپرا تنظیم و نوشته شده است و در مرحله ساخت عروسک، طراحی صحنه و ساخت موسیقی هستیم.

وی ادامه داد: فراخوانی به منظور جذب خواننده و نوازنده های جدید برای اپرای عروسکی «عشق» منتشر کردیم که استقبال خوبی از این فراخوان شد و در حال ارزیابی خواننده و نوازنده هایی هستیم که در این فراخوان شرکت کرده اند. خواننده های اول این اپرا نیز روشنک کی منش و وحید تاج هستند.

غریب پور درباره زمان اجرای اپرای عروسکی «عشق» اظهار کرد: همزمان با موسیقی، ساخت عروسک و صحنه پیش می رود و امیدوارم مهر یا آبان سال جاری اپرای عروسکی «عشق» را روی صحنه ببریم.

سرپرست گروه تئاتر «آران» درباره اجرای اپراهای عروسکی این گروه در شهرهای دیگر در سال جاری، خبر داد: پیش از این اعلام شده بود که اپرای «خیام» به مناسبت روز خیام در ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر نیشابور روی صحنه می رود که با وجود همه هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده، برگزارکنندگان این برنامه همه چیز را مسکوت گذاشته اند و هنوز «خیام» در نیشابور اجرا نشده است.

وی افزود: اداره کل ارشاد استان سیستان و بلوچستان و دانشگاه هنر و معماری برنامه ریزی هایی برای اجرای اپرای «رستم و سهراب» در شهرهای زاهدان و چابهار انجام داده اند که در صورت فراهم شدن شرایط این اپرا در سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

غریب پور درباره احتمال اجرای خارجی اپراهای عروسکی گروه «آران» در سال جاری، تأکید کرد: به دلیل اینکه مشغول تولید اپرای عروسکی «عشق» هستیم، امکان سفر خارجی برای ما میسر نیست زیرا باعث وقفه در روند تولید این اپرا می شود.

سرپرست گروه تئاتر «آران» در پایان سخنان خود درباره حمایت از تولید اپرای عروسکی «عشق» گفت: بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و همچنین معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون برای تولید این اپرای عروسکی حمایت کرده اند و امیدوارم این حمایت ها برای تولید و اجرای اپرای «عشق» تداوم داشته باشد.

کد N1887822

وبگردی