آفتاب
سفیر لهستان به مهر خبر داد

تلاش برای برقراری پرواز مستقیم بین ایران و لهستان

تلاش برای برقراری پرواز مستقیم بین ایران و لهستان

سفیر لهستان در ایران گفت: در تلاش هستیم تا پرواز مستقیم بین ایران و لهستان را ایجاد کنیم.

یاروسواف مارچین دومانسکی، سفیر جدید لهستان در ایران درباره میزان استقبال ایرانی ها از  سفر به لهستان به خبرنگار مهر گفت: مطمئنم که افراد زیادی از ایران دوست دارند که به لهستان بروند من هم آرزو دارم توریست هایی که به لهستان می آیند  بیشتر شود. اما این کار نیاز به مقدماتی دارد. مثلا  باید با آژانسهای گردشگری لهستان صحبت کنم و کمپینی راه بیندازم که ارتباط بین مردم دو کشور بیشتر شود. البته فعلا برنامه ای برای آن ندارم اما در ماههای اینده قصد دارم این کار را انجام دهم. 

سفیر لهستان ادامه داد: برای اینکه بخواهیم تعداد توریست دو کشور را افزایش دهیم باید زیرساختها توسعه پیدا کند. این کار نه تنها در لهستان، بلکه باید در ایران هم انجام شود و این زیرساختها برای گردشگران لهستانی فراهم شود. علاقه زیادی در کشور ما وجود دارد که از بازار توریست ایران استفاده کنیم اما مسئله این است که اطلاع زیادی درباره جاذبه های گردشگری ایران در دست نداریم. فکر می کنم که این  کار می تواند یکی از اقدامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در لهستان باشد. البته من هم در نظر دارم که مشابه این کار را در ایران انجام دهم و جاذبه های توریستی کشور لهستان را به ایرانی‌ها معرفی کنم.

سفیر لهستان در ایران بیان کرد:  پنج ماه پیش برنامه‌ای به همین منظور طراحی کرده ‌ام اما این اتفاق نیاز به سپری شدن زمان دارد. لهستان جاذبه های زیادی برای ارائه و معرفی  دارد از جمله کوهستان،  دریا، اسپا، گردشگری سلامت، شهرهای زیبا که در کشوری سبز با فرهنگ غنی جای گرفته‌اند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که قرار است روی آن تمرکز کنیم برقراری پرواز مستقیم بین لهستان و ایران است. متاسفانه فعلا شرایط موجود اجازه نمی دهد. تمام تلاشم را می‌کنم که این پرواز را ایجاد کنم و مطمئنم که این کار تاثیر مستقیم روی توسعه توریسم دارد. الان ایرانی های زیادی به لهستان می‌آیند اما این تعداد کم است و هدف من این است که با اجرای این برنامه ها، تعداد توریست های لهستانی را در ایران و توریست های ایرانی را در لهستان افزایش دهم و معرفی پرواز مستقیم کمکی اساسی به این امر  می کند.

کد N1887773

وبگردی