آفتاب

همه چیز درباره تیم جدید ستاره پرسپولیس/ در میان نظامی ها، همراه با لواندوفسکی(عکس)

همه چیز درباره تیم جدید ستاره پرسپولیس/ در میان نظامی ها، همراه با لواندوفسکی(عکس)

فرشاد احمدزاده به تیم لهستانی اسلاسک ورسلاو پیوست.

به گزارش ایلنا، فرشاد احمدزاده هافبک تیم فوتبال پرسپولیس با تایید برانکو ایوانکوویچ راهی لهستان شد تا در تیم اسلاسک ورسلاو بازی کند. تیمی که در در سطح اول فوتبال این کشور موسوم به اکسترا کلاسا بازی می کند و در فصلی که گذشت بعد از یازدهم شدن در جدول شانزده تیمی، در فاز دوم مسابقات که تیمها به دو دسته هشت تیمی تقسیم می شدند در بین هشت تیم دوم جدول رده دوم را به خود اختصاص داد.

لباس اول این تیم لهستانی سبز و سفید است و لباس دوم آنها بالعکس. لقب این تیم نظامی ها است. تیمی که در ورزشگاه میجسکی شهر ورسلاو لهستان با ظرفیتی حدود 42 هزار نفر بازی می کند. ورزشگاهی که تقریبا در هر بازی حدود 10 هزار نفر را در دل خود جای می دهد.

این باشگاه بیش از 70 سال قدمت دارد و در طی این سال ها بارها اسمش تغییر کرده است. با این حال در سال 1977 موفق شدند برای اولین بار فاتح لیگ این کشور شوند. اتفاقی که یک بار دیگر در فصل 2011-12، رخ داد و آنها موفق شدند بازهم بر فراز فوتبال سفیدقرمزها قرار بگیرند. آنها دو بار فاتح جام حذفی و دو بار قهرمان سوپرکاپ شده اند و یک بار هم برنده اکستراکلاسا کاپ شدند.

طرفداران این تیم در دهه هشتاد جزو سردمداران مخالفت با کمونیست بودند و در ورزشگاه خانگی تیمشان هم شعارهایی را سر می دادند. آنها با لژیا گدانسک و ویسلا کراکوف رابطه دوستانه زیادی دارند و شاه های شهرهای بزرگ نامیده می شوند. از طرفی آنها با تیمهای لخ پوزنان، آرکا گدینیا و کراکوویا کراکوف دارند. 

آنها آخرین بار در فصل 2015-16 به مقدماتی لیگ اروپا رفتند اما در همان مرحله دوم پلی آف به تیم گوتبورگ سوئد باختند و کنار رفتند. اتفاقی که سالیان اخیر بارها تکرار شده است. 

در ترکیب این تیم لهستانی سه بازیکنصربستانی، یک بازیکن اهل جمهوری چک، یک نفر از اسلوونی، یک بازیکن از لاتویا، یک بازیکن از اسپانیا، فرانسه، آلمان در این تیم هستند. معروف ترین بازیکن تیم ریدر آلمانی است که در تیم آگزبورگ بازی می کرد. همچنین متیوژ لواندوفسکی بازیکنی لهستانی است در این تیم که البته هیچ نسبتی با روبرت لواندوفسکی ندارد.

 

 

کد N1887600

وبگردی