آفتاب

وزیر نفت به مردم هرمزگان ظلم می‌کند/ زخم بشاگرد هنوز درمان نشده است

وزیر نفت به مردم هرمزگان ظلم می‌کند/ زخم بشاگرد هنوز درمان نشده است

نماینده مردم بشاگرد در مجلس گفت: زمانی خدمت آیت‌الله رفسنجانی رسیدم و ایشان خطاب به من فرمودند ذوالقدر تو برو از طرف من در بشاگرد کاری کن که این زخم ها بر بدن ممکلت نباشد. آقای رییس جمهور تمام روسای جمهور به بشاگرد سفر کردند اما هنوز مشکلات و زخم‌ها رفع نشده است و شما هم یک سفر با حضور هاشمی رفسنجانی به بشاگرد آمدید و مشکلات مردم را دیدید، اما هنوز التیامی بر زخم ها نیافتید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، در جریان صحن علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، مصطفی ذوالقدر نماینده مردم بشاگرد در نطق میان دستور خود در تذکری به رئیس جمهور گفت: زمانی خدمت آیت‌الله رفسنجانی رسیدم و ایشان خطاب به من فرمودند ذوالقدر تو برو از طرف من در بشاگرد کاری کن که این زخم ها بر بدن ممکلت نباشد. آقای رییس جمهور تمام روسای جمهور به بشاگرد سفر کردند اما هنوز مشکلات و زخم‌ها رفع نشده است و شما هم یک سفر با حضور هاشمی رفسنجانی به بشاگرد آمدید و مشکلات مردم را دیدید، اما هنوز التیامی بر زخم ها نیافتید.

وی ادامه داد: همه نام مکران را شنیدید اما فقط از نام آن در تبلیغات استفاده می‌شود. بارها می‌گویند در مکران کلنگ احداث نیروگاه د  زده شد اما اثری از آن نیست. چرا فقط به مردم وعده می‌دهید؟

نماینده مردم بشاگرد در مجلس تصریح کرد: رییس جمهور در خصوص پالایشگاه جاسک وعده داده بودید اما امروز ببینید در آن منطقه  هیچ اثری از پالایشگاه نیست. در خصوص کاری که انجام نمی‌دهید چرا به مردم وعده می‌دهید؟ اسکله سیریک در 15 سال قبل ساخته شده اما هنوز افتتاح نشده است تا کی مردم باید صبر کنند؟ مسئله آب سیریک،‌ جاسک و میناب دچار مشکل شده است. مردم مشکل تامین آب آشامیدنی دارند. باید در این خصوص فکر اساسی کرد و آب شیرین‌کن‌ها را فعال کرد.

وی خطاب به وزیر کشاورزی گفت: آقای وزیر کشاورزی، ما از شما راضی هستیم اما امروز ببینید محصولات کشاورزی از طرف میناب سرازیر کشور می‌شود.  این مسائل باید کنترل شوند. باید جلوی کشتی‌های چینی گرفته شود .

ذوالقدر خطاب به وزیر ورزش گفت: متاسفانه روستاهای حوزه انتخابیه من زمین ورزش ندارند و هرجا می رویم مردم دادشان در این عرصه بلند می شود. وزیر ورزش و جوانان به مشکلات این حوزه توجه و رسیدگی کنند.

نماینده مردم بشاگرد خطاب به وزیر از وزیر آموزش و پرورش گفت: از شما تشکر می‌شود که دستور دادید در خصوص نوسازی کمک شود، اما حدود هزار مدرسه در منطقه وجود دارد که درحال تخریب است و ممکن است بر سردانش آموزان فرو بریزد.

وی در پایان با خطاب قرار دادن وزیر کشور گفت: آقای وزیر کشور دلیل انتصاب استاندار غیر بومی چیست؟ آیا استان هرمزگان نیروی متخصص بومی ندارد که حداقل در سمت معاون و یا فرماندار خدمت کنند؟ مسئولان اجرایی باید از میان مردم بومی انتتخاب شود. آقای وزیر نفت به مردم هرمزگان ظلم می‌کنید. چرا مردم فقط باید دود پالایشگاه‌ها را استشتمام کنند ولی در آنجا کار نکنند؟

 

کد N1887567

وبگردی