آفتاب

امسال مشوق های لازم در مورد کارآفرینان واقعی اعمال می‌شود/ راهبردمان حمایت عملی از کارآفرینان است

امسال مشوق های لازم در مورد کارآفرینان واقعی اعمال می‌شود/ راهبردمان حمایت عملی از کارآفرینان است

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به اینکه مهمترین راهبرد این سازمان در سال مزین به 'حمایت از کالای ایرانی' همراهی با کارآفرینان و حمایت عملی از آنان است، گفت: امسال مشوق های لازم در مورد کارآفرینان واقعی اعمال می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ صادق نجفی شامگاه سه شنبه در جمع کارکنان شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی و کارآفرینان شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه با بیان این مطلب، افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ۲ وظیفه مهم فراهم کردن زیرساختها و حمایت از صنایع کوچک و متوسط را بر عهده دارد و باید در این مسیر به صورت جهادی عمل کند.

وی ادامه داد: حمایت از فعالان صنایع کوچک و کارآفرینان مورد تاکید مقام معظم رهبری است زیرا این امر شرایط حمایت از کالای ایرانی را در جامعه فراهم می کند و می‌تواند اشتغال مناسبی برای جوانان ایجاد کند.

وی بیان کرد: توجه به بخش اشتغال، بالا بردن تولید ناخالص ملی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها سه استراتژی مهمی است که باید مدیران و کارکنان این سازمان به آنان توجه کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تکنولوژی بدون وجود نیروی انسانی کارآمد هیچ اهمیت و فایده ندارد و با همین جوانان و نخبگانی که توانسته‌اند با وجود محدودیت ها اختراعاتی را ثبت کنند، میتوان رشد قابل توجهی را در اقتصاد کشور به وجود آورد.

نجفی با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی پوشاک به دلیل اشتغالزایی بالای آنها، تصریح کرد: سرانه صادرات پوشاک کشورهای ترکیه و چین به ترتیب ۱۴۰ دلار و ۸۰ دلار بوده اما با وجود اینکه سرانه صادراتی ایران تنها ۸۹ سنت است، حدود ۲۸۰ هزار نفر در این بخش اشتغال دارند.

وی ادامه داد: اگر صادرات پوشاک ایران به کشورهای همسایه به سه میلیارد دلار برسد که چندان دور از انتظار نیست، این سرانه به ۴۰ دلار و فرصت های جدید شغلی این بخش به ۷۰۰ هزار مورد خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با تاکید بر اینکه مسوولان باید برای حل مشکلات کارآفرینان سینه چاک کنند، بیان کرد: کارکنان و مدیران این سازمان باید خدمت به کارآفرینان را افتخاری بزرگ بدانند و برای رفع مشکلات تک تک آنان وارد عمل شوند.

وی افزود: آذربایجان غربی با سه کشور خارجی همسایه است و ظرفیت های مناسبی را برای جذب سرمایه گذار و توسعه بخش صنعتی و کارآفرینی دارد و مسوولان این استان باید از این حوزه نهایت بهره را ببرند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان غربی نیز گفت: مقدمات لازم برای سرمایه گذاری ۲ شرکت آلمانی و عراقی در آذربایجان غربی طی سال جاری فراهم شده است و با راه اندازی این واحدها برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

علی عبدلی افزود: شناسایی نقاط قوت و ضعف واحدهای تولیدی کوچک و متوسط و شهرک های صنعتی از اولویت های سال جاری است تا کمبودهای موجود در بخش زیرساخت‌های شهرکها رفع شود.

بنا بر این گزارش، آذربایجان غربی از نظر صنعتی یکی از استان های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه ‌ای به شمار می‌رود.

 

کد N1887276

وبگردی