آفتاب

اسرائیل دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه را تکذیب کرد

اسرائیل دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه را تکذیب کرد

در حالی که منابع خبری از برقراری آتش‌بس شکننده در غزه خبر می‌دهند، مقام‌های رژیم صهیونیستی دستیابی به هرگونه توافقی در این زمینه را رد کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، رژیم صهیونیستی آتش‌بس میان ارتش این رژیم و نیروهای مقاومت فلسطین را تکذیب کرد.

این در حالی است که مقام‌های حماس اعلام کرده بودند که دو طرف درگیر از طریق میانجی‌گری مصر به آتش‌بس رسیده‌اند. 

یک مقام اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود، گفت: «اخبار مبنی بر آتش‌بس نادرست است.»

آتش‌بس در نوار غزه همچنان شکننده است. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه سه‌شنبه در سایه حملات موشکی غافلگیر کننده مقاومت فلسطین در نوار غزه با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم تشکیل جلسه داد و در پایان این جلسه دستور به تداوم تجاوزات علیه نوار غزه به بهانه حملات موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه با استفاده از گلوله‌های خمپاره و راکت‌ها داد.

کابینه امنیتی در عین حال به شهرک‌نشینان صهیونیست که در فاصله هفت کیلومتری نوار غزه زندگی می‌کنند، دستور داد که در نزدیکی پناهگاه‌ها باقی بمانند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

از سوی دیگر، گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش حماس و گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین به صورت مشترک مسئولیت عملیات‌های موشکی علیه اهداف نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه را بر عهده گرفتند و آن را واکنشی به تجاوزات گسترده و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت و مقاومت فلسطین و به ویژه ساکنان غزه دانستند.

گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای مشترک تاکید کردند که حمله با حمله و خون با خون پاسخ داده خواهد شد و ما به دشمن اجازه تحمیل معادلات جدید را نخواهیم داد.

این حملات موشکی گسترده و بی‌سابقه مقاومت فلسطین از زمان جنگ ۵۱ روزه اخیر نوار غزه، به رژیم صهیونیستی نشان داد که مقاومت در قبال تجاوزات این رژیم به ملت و مقاومت فلسطین دست بسته نخواهد ماند و حملات آن را با حملات موشکی پاسخ خواهد داد.

 

 

 

کد N1887203

وبگردی