آفتاب

جزئیات جدید از مسمومیت کلاردشتی‌ها و توصیه به مردم | بیمار بستری نداریم

جزئیات جدید از مسمومیت کلاردشتی‌ها و توصیه به مردم | بیمار بستری نداریم

همشهری آنلاین: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، درباره بیماری گوارشی در کلاردشت به همشهری آنلاین گفت: همه چیز تحت کنترل است. مردم نگران نباشند اما کلاردشتی‌ها و مسافران، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

دكتر محسن اعرابي در گفتگو با همشهری آنلاین گفت: از آنجا كه بيماري ويروسي است و راه انتقال آن از راه دهان و مدفوع است، رعايت بهداشت فردي ضروري است.

اين مقام مسئول به مردم توصيه كرد:

  • دست‌هاي خود را بعد از غذا خوردن و همچنين بعد از رفتن به دستشويي به خوبي بشوييد.
  • سبزي و ميوه‌ها را قبل از مصرف بخوبي شسته و سپس ضد عفوني كنيد.
  • اگر فردي دچار اسهال و استفراغ شد، حتما به پزشك مراجعه كند و به هيچ عنوان خود درماني نكند.
  • در طول درمان، آب و مايعات، آشاميده شود.

 

آخرين وضعيت بيماري و وضعيت بيماران

اعرابي درباره آخرين وضعيت این بیماران در كلاردشت گفت: تا صبح امروز هشتم خرداد 309 نفر به مراكز درماني مراجعه كردند كه فقط 5 نفر بستري شدند و اين تعداد هم از مراكز درماني مرخص شدند. 304 نفر دیگر به صورت سرپايي درمان شدند. بناراين در حال حاضر بيمار بستري نداريم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي مازندران درباره علت بروز اين اتفاق گفت: براي دليل بروز اين اتفاق، آزمايش‌هاي مختلف از بيماران مراجعه كننده و همچنين از آب آشاميدني انجام شده است و اين آزمايش‌ها براي بررسي بهتر به آزمايشگاه مرجع در تهران فرستاده شده است. منتظر نتايج آزمايش‌ها هستيم.

او در عين حال گفت: تمهيدات لازم براي اطمينان از برخورداري مردم از آب آشاميدني سالم انجام شده است و اکیپ‌های سازمان‌ آب و فاضلاب در منطقه مستقر شدند. اقدامات لازم براي ايمني آب آشاميدني انجام شده است. وضعيت شبکه تحت پوشش و در حال حاضر مطلوب است.

اعرابي با بيان اينكه استان مازندران، تجربه اين نوع بيماري را به اين وسعت و به اين شكل نداشته است افزود: در هرحال، منتظر هستيم تا نتايج آزمايش‌ها بررسي و اعلام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي مازندران تاكيد كرد: بيماري ويروسي در كلاردشت هيچ ربطي با مصرف قارچ ندارد.

به گزارش همشهري آنلاين، یکشنبه ششم خرداد ۹۷ تعدادی از شهروندان کلاردشتی با علائم بیماری گوارشی (اسهال، استفراغ و حالت تهوع) به مراكز درماني كلاردشت، مراجعه کردند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم اعلام كرده است كه منشاء این بیماری احتمالا آب و ویروس است چراکه اپیدمی‌های مشابهی مانند این اپیدمی در سال‌های گذشته وجود داشته است اما در عين حال، از همکاران‌مان در استان مازندران خواستیم که نمونه‌برداری از آب را انجام دهند تا پس از انجام آزمایش‌ها، مشخص شود که منشاء این عفونت آب است یا خیر.

کد N1887012

وبگردی