آفتاب

آموزش و پرورش اولویت دهم دولت است/ کمرنگ بودن مباحث مشاوره‌ای به آسیب ها افزوده است

آموزش و پرورش اولویت دهم دولت است/ کمرنگ بودن مباحث مشاوره‌ای به آسیب ها افزوده است

نماینده مردم تهران گفت:باید به ازای هر ۹۶ دانش آموز باید یک مربی پرورشی داشته باشیم اما در حال حاضر به ازای هر ۲۸۸ دانش آموز یک مربی پرورشی وجود دارد که متأسفانه باعث آسیب های اجتماعی در مدارس می‌شود و بسیاری از کارشناسان آموزشی ریشه آسیب‌های اجتماعی در مدارس را کمرنگ بودن مباحث تربیتی و مشاوره‌ای می‌دانند که امیدوارم در خصوص این مسائل رسیدگی های لازم صورت بگیرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، درجریان صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی، فریده اولادقباد در تذکری شفاهی با خطاب قرار دادن رئیس جمهور گفت: تا چه زمانی باید آموزش و پرورش را در اولویت آخر قرار دهیم؟ تا چه زمان به منزلت و شأن همکاران فرهنگی به صورت مطلوب توجه نشود؟ سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی باید ۱۰.۲ درصد باشد این در حالی است که سهم آموزش و پرورش در بودجه عمومی۹ درصد بود و میزان آن در سال ۹۶، ۳۶ هزار میلیارد تومان و در سال۹۷، ۴۲ هزار میلیارد تومان بود که چیزی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان با کسری بودجه روبرو هستیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هنوز وزارت آموزش و پرورش نتوانسته مطالبات فرهنگیان  در خصوص  امتحانات، کارآموزی و حق‌التدریسان و سرباز معلمان را پرداخت کند. اما این در حالی است که اعتبار بخشیدن به بیمه درمانی فرهنگیان و  پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت و برابر قرار دادن با پرداختی سایر ارگان‌ها ضرورری است.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: باید  در حقوق بازنشستگان و تأمین نیازهای آنان بازنگری شود و با توجه به شرایط خاص وزارت آموزش و پرورش رسیدگی به این موارد باید اولویت قرار بگیرند.

اولاد قباد  با اشاره به آسیب های اجتماعی مدارس افزود: متاسفانه بر اساس برخی شاخص‌ها با کسری نیروی  در آموزش و پرورش  مواجهیم،  درواقع به ازای ۲۸۸ دانش آموز در مقطع ابتدایی باید یک مشاور وجود داشته باشد اما تعداد مشاوران صفر است.

وی در پایان گفت:باید  به ازای هر ۹۶ دانش آموز باید یک مربی پرورشی داشته باشیم اما در حال حاضر به ازای هر ۲۸۸ دانش آموز یک مربی پرورشی وجود دارد که متأسفانه باعث آسیب های اجتماعی در مدارس می‌شود و بسیاری از کارشناسان آموزشی ریشه آسیب‌های اجتماعی در مدارس را کمرنگ  بودن مباحث تربیتی و مشاوره‌ای می‌دانند که امیدوارم در خصوص این مسائل رسیدگی های لازم صورت بگیرد

کد N1886861

وبگردی