آفتاب

راه اندازی سامانه پیامکی استعلام سطح زیر کشت و پیش بینی تولید برای تسهیل خرید تضمینی گندم

راه اندازی سامانه پیامکی استعلام سطح زیر کشت و پیش بینی تولید برای تسهیل خرید تضمینی گندم

سامانه پیامکی استعلام سطح زیر کشت و پیش بینی تولید گندم کشاورزان در سال جاری به منظور تسهیل فرآیند خرید تضمینی این محصول راه‌اندازی شد.

به گزارش‌ایلنا، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: این مرکز در راستای تسهیل فرآیند خرید تضمینی‌گندم ،اقدام به راه‌اندازی سامانه پیامکی استعلام سطح زیر کشت و پیش بینی تولید گندم کشاورزان کرده است.

کریم احمدی افزود: با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر خرید تضمینی گندم از بهره برداران و حذف واسطه ها از فرآیند خرید این محصول استراتژیک، در سال جاری خرید گندم تنها از بهره بردارانی صورت می گیرد که اطلاعات هویتی، سطح زیر کشت و پیش‌بینی تولید آنان در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شده باشد.

وی اظهار داشت: اطلاعات بهره‌برداران توسط کارشناسان مسوول پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های کشور در سامانه یاد شده ثبت می‌شود و چنانچه اطلاعات بهره برداری در سامانه یاد شده ثبت نشده باشد، مراکز خرید گندم از تحویل گیری محصول تولید شده خودداری خواهندکرد.

احمدی اظهار داشت: ضروری است بهره برداران قبل از مراجعه به مراکز خرید، از ثبت و تایید اطلاعات خود در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده های کشاورزی به آدرس www.poud.maj.ir مطمئن شود.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی به همین منظور سامانه پیامکی راه اندازی کرده که با دریافت کد ملی بهره بردار وضعیت تایید اطلاعات هویتی، سطح زیر کشت و پیش بینی تولید گندم او را اعلام می‌کند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: در صورتی که اطلاعات بهره برداری و اطلاعات هویتی او تایید نشده و یا مشکلی در میزان سطح زیر کشت و پیش‌بینی تولید وجود داشته باشد؛ لازم است بهره‌بردار قبل از مراجعه به مراکز خرید، به مسوول پهنه مربوطه در مراکز جهاد کشاورزی دهستان خود مراجعه و نسبت به ثبت یا اصلاح اطلاعات مربوطه اقدام کند.

احمدی گفت: شماره این سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۱۳۶۰۰ بوده و کد ملی بهره بردار باید بطور کامل ارسال شود.

 

کد N1886753

وبگردی