آفتاب

فیلم| حملات بی‌امان مقاومت به شهرک‌های اطراف غزه؛ قوی‌ترین حمله از سال ۲۰۱۴

فیلم| حملات بی‌امان مقاومت به شهرک‌های اطراف غزه؛ قوی‌ترین حمله از سال ۲۰۱۴

مقاومت فلسطین توانست صبح امروز سه‌شنبه شهرک‌هایی را که موسوم به "غلاف غزه" هستند، هدف ده‌ها موشک‌ و خمپاره قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از  شبکه اسکای نیوز عربی ، آژیر خطری که بامداد امروز در سرزمین‌های اشغالی و در مجاورت نوار غزه شنیده شده در واکنش به حملات موشکی از سمت غزه بود.

منابع خبری همچنین از شنیده شدن صدای چند انفجار در شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه خبر دادند که گفته می‌شود به دلیل واکنش پدافند هوایی رژیم صهیونیستی برای بی‌اثر کردن موشک‌های پرتابی از سوی گروه‌های مقاومت بوده است.

پس از این حمله، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به طور گسترده در حریم هوایی غزه به پرواز درآمدند.

 

به گزارش ایسنا، ألون بن داوود، تحلیلگر شبکه ۱۰ رژیم صهیونیستی اظهار داشت، این حملات موشکی مقاومت از زمان جنگ ۲۰۱۴ بزرگترین حمله بوده‌ است حدود ۲۲ موشک به سمت منطقه "غلاف غزه" شلیک شد که سامانه‌های گنبد آهنین ۱۳ مورد آن را رهگیری کردند. این به رغم آن بود که راکت‌هایی نیز در شهرک‌ها سقوط کرد و خسارت مالی بسیاری را به بار آورد.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد، سامانه گنبد آهنین حجم بالای موشک‌ها را رهگیری کرد. این شبکه نیز این حملات را از زمان جنگ ۲۰۱۴ بزرگترین حمله موشکی توصیف کرد.

 

هماهنگ‌کننده دولت اشغالگر در مناطق نیز اظهار داشت، مصر برای آرام کردن فضا مداخله کرد.

گزارش شده مقاومت توانست تعداد زیادی خمپاره و راکت ۱۰۷ را به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین که "غلاف غزه" نامیده می‌شوند شلیک کند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش دادند، دستوراتی درباره تخلیه تمامی شهرک‌های صهیونیست نشین در غلاف غزه و پناه گرفتن در پناهگاه‌ها صادر شد.

این رسانه‌ها افزودند، ارتش سطح آماده باش امنیتی خود را در شهرک‌های اطراف غزه بالا برد.

به نظر می‌رسد این حمله گسترده مقاومت در واکنش به شهادت سه عضو جهاد اسلامی باشد که اخیرا در حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در جنوب غزه به شهادت رسیدند.

بزرگترین حمله موشکی مقاومت به اراضی اشغالی از جنگ ۵۱ روزه تاکنون
حمله موشکی رژیم صهیونیستی به نوار غزه

در همین حال رسانه های صهیونیستی نیز  از حمله موشکی گسترده نیروهای مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی در پاسخ به حملات پی در پی جنگنده های رژیم صهیونیستی به نوارغزه خبر دادند.


 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  فلسطین الیوم ،  نیز گزارش داد: رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که نیروهای مقاومت فلسطین صبح امروز (سه شنبه) حمله موشکی گسترده ای را به اراضی اشغالی انجام دادند.

بر اساس این گزارش نیروهای مقاومت فلسطین دست کم ۲۲ موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است که از زمان جنگ ۵۱ روزه در تابستان سال ۲۰۱۴ تاکنون چنین حمله‌ای سابقه نداشته است.

این رسانه‌ها تاکید کردند که سامانه گنبد آهنین ۱۳ موشک برای مقابله با این موشک ها شلیک کرده است اما بسیاری از این موشک ها به شهرک‌های صهیونیستی اصابت کرده و خسارت‌های زیادی به بار آورده‌اند.

هنوز مشخص نیست که این حملات تلفاتی هم داشته است یا نه. جنگنده های رژیم صهیونیستی صبح امروز بار دیگر مواضع مختلف نوارغزه را هدف حملات وحشیانه خود قرار دادند.

 

52310

 

Video/Audio Link

 

کد N1886559

وبگردی