آفتاب

کارگران خارجی قطر اولین آسیب‌دیدگان تحریم‌های خارجی هستند/نگرانی از دور تازه تنش‌ها

کارگران خارجی قطر اولین آسیب‌دیدگان تحریم‌های خارجی هستند/نگرانی از دور تازه تنش‌ها

دوره تازه‌ای از تنش میان قطر و کشورهای عربی، نگرانی از وضعیت کارگران خارجی در این کشور را تشدید کرده است.

به گزارش ایلنا، شبکه سی.ان.ان در گزارشی به تحلیل دور جدید تنش‌ها میان قطر و کشورهای عربی پرداخته است. در بخشی از این گزارش با اشاره به تاثیر این تنش‌ها بر وضعیت کارگران مهاجر در قطر پرداخته شده است.

روز گذشته در سالگرد حصر اقتصادی قطر توسط عربستان، بحرین و امارات خبری منتشر شد که قطر کالاهای وارداتی از این کشورها را تحریم کرده است.

حال خبر می‌رسد که این تنش‌ها نگرانی از وخیم‌تر شدن وضعیت کارگران را تشدید کرده است. گزارش‌نویس در مصاحبه با مسئولان نهاد حقوق بشری عفو بین‌الملل تاکید کرده است: کارگران اولین کسانی هستند که به شدت از تنش‌های ایجاد شده متضرر می‌شوند.

حکومت قطر در این یک‌سال ثابت کرده است که نمی‌تواند غذای مورد نیاز کارگران خارجی را فراهم کند و حتی دستمزدهای آنها را به موقع پرداخت کند. البته قطر پیش از اجرای تحریم‌های کشورهای عربی هم دستمزدهای کارگران را سر وقت پرداخت نمی‌کرد، اما در این یک سال به بهانه‌ تحریم‌ها و فشار اقتصادی با تاخیر بیشتری دستمزد کارگران را می‌پردازد.

پیش از این بارها به تحریم‌کنندگان قطر این هشدار را داده بودند که کارگران خارجی نمی‌توانند پول‌های خود را به خانواد‌هایشان برسانند.

بیش از نیمی از کارگران حاضر در قطر مصری هستند. دولت مصر هشدار داده بود که آنها نمی توانند پولی برای خانواده‌های خود بفرستند، از این رو این تحریم‌ها نباید به گونه‌ای اجرا شود که کارگران آسیب ببینند.

کد N1886534

وبگردی