آفتاب

مدیرعامل کارخانه وارنا با شکایت کارگران بازداشت شد

مدیرعامل کارخانه وارنا با شکایت کارگران بازداشت شد

دادستان ورامین از بازداشت مدیرعامل کارخانه وارنا به علت شکایت شاکی خصوصی خبرداد.

به گزارش ایلنا، ابوالقاسم مرادطلب (دادستان شهرستان ورامین) با اعلام این خبر گفت: مدیر عامل کارخانه تولید شیرو لبنیات وارنا به علت شکایت تعدادی از کارگران این کارخانه دستگیر شده و اکنون تحت بازداشت است.

به گفته وی، متولیان این واحد تولیدی از ابتدا تسهیلات کلانی از بانک‌ها دریافت کرده‌اند اما در جای خودش به مصرف نرسانده‌اند و اینگونه این مجموعه بزرگ تولیدی را با مشکل مواجه کرده‌اند.

دادستان ورامین میزان بدهی‌های کل شرکت هلدینگ شهداد تهران را بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که طبق نظر کارشناسان کل این مجموعه تولیدی کمتر از ۱۲۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

وی با تشریح این تخلف اقتصادی اضافه کرد: به عنوان نمونه برای ساخت کشتارگاه زیرمجموعه این شرکت که هم‌اکنون ۸ میلیاردتومان ارزشگذاری شده است، حدود ۶۰ میلیارد تومان بدهکاری دارد.

 وارنا مشکلات مدیریتی دارد

فرماندار ورامین در این‌باره گفته است: ۹۰ درصد این کارخانه با تسهیلات دولت ساخته شده است و دولت هرآنچه که نیاز بوده به این واحد تولیدی کمک کرده است.

محمدرضا یوسفی افزود: به منظور حل مشکلات این کارخانه ۲۵۰ میلیارد تومان تاکنون تسهیلات پرداخت شده است و اگر امروز مسئولان آن مطالبه تسهیلات دیگری دارند باید شفاف اعلام کنند که برای چه کاری پول نیازدارند و تسهیلات قبلی صرف چه اموری شده است.

وی اظهار کرد: دولت و تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستانی و استانی، بیشترین حمایت از کارخانه وارنا را داشته‌اند اما سوءمدیریت باعث شده حمایت‌ها به افزایش فعالیت و رفع مشکلات منجر نشود؛ بارها به مالک کارخانه اعلام کرده‌ایم اگر روند فعالیت کارخانه به این صورت ادامه پیدا کند این واحد بزرگ تولیدی سالانه ۵۰ میلیاد تومان ضرر می‌دهد.

این کارخانه علاوه بر بدهی‌های بانکی حدود ۹میلیارد تومان نیز به دامداران منطقه بابت خرید شیر بدهکار است.

کارخانه شیر وارنا با ظرفیت تولید یکصد هزار تن محصولات لبنی در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد اما پس از پنج سال و پس از فوت مالک اصلی، مشکلات این کارخانه آغاز شد، تا جایی که اکنون به‌طور کامل تعطیل و ۶۰۰ نفر از کارگران آن بیکار شده‌اند.

تازه‌ترین اعتراض کارگران این کارخانه امروز (دوشنبه) رخ داد و جمعی از کارگران با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه ورامین از وی درخواست کردند برای دریافت حقوق معوقه و حل مشکلاتشان کمک کند.

بیکاری کارگران وارنا در سال حمایت از کالای ایرانی زیبنده نیست

امام جمعه شهرستان ورامین در این دیدار با کارگران گفت: اینکه بیش از ۲۵۰ نفر از کارگران کارخانه شیر وارنا در سالی که رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرده‌اند؛ بیکار شوند به هیچ عنوان زیبنده نیست.

آیت‌الله سیدمرتضی محمودی افزود: از مسئولان درخواست می‌شود برای رفع مشکلات کارخانه وارنا و کارگران این کارخانه چاره‌ای اساسی اندیشیده و اجازه ندهند این واحد مهم تولیدی به‌طور کامل تعطیل شود.

گفتنی است مجموعه تولیدی شهداد تهران دارای ۱۲ شرکت است یکی از آنها کارخانه شیر وارنا است. یک سال است که این واحد تولیدی به علت مشکلات مالی، با کاهش میزان تولید و تعدیل نیرو مواجه شده تا جایی که بسیاری از کارگران این کارخانه می‌گویند بیش از ۴ ماه است حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده‌اند و این افراد برای احقاق حق خود بارها مقابل فرمانداری ورامین تجمع داشته‌اند.

کد N1886525

وبگردی