آفتاب

آقای تاجگردون می‌شود دخالت‌تان در استقلال را تکذیب کنید؟

آقای تاجگردون می‌شود دخالت‌تان در استقلال را تکذیب کنید؟

در سال‌های دولت قبلی بارها انتقاد کردیم از دخالت افراد سیاسی در ورزش و حالا حق داریم بپرسیم آیا هنوز این نفوذ وجود دارد؟

فرهاد عشوندی: نام پندار توفیقی را حتما همه شما شنیده اید. 4 سال قبل قطعا هیچ کدام‌تان نمی‌شناختید اما وقتی امیررضا خادم مسئولیت پیدا کرد تا استقلال و پرسپولیس را ساماندهی کند تا خودکفا شوند، این نام سر زبان ها افتاد. او قرار بود دو میلیارد بدهد و به استقلال بیاید تا یکی از اسپانسرهای تیم باشد. 

یک شرکت پتروشیمی داشت که خودش حالا اگر پای حرفش بنشینی، برایت با سوز و ناله می گوید درش را تخته کرده تا خودش را وقف استقلال کند. او بدون اینکه یک روز، حتی یک روز، ورزش حرفه ای کرده باشد، در این شلوغی های مدیریتی استقلال، برای خود حکم معاون ورزشی گرفته است و با افتخار خود را با چنین نامی می خواند!

ورودش به استقلال قطعا به واسطه نسبت فامیلی دوری بود که با امیر خادم داشت اما این معاون وزیر ورزش دیگر مدت هاست از این فامیل دور اعلام برائت می کند و خود توفیقی هم دیگر نمی خواهد از آن کانال خود را نزدیک به استقلال بنامد. هنوز هیچ عدد دقیقی از کسب درآمدهای استقلال مشخصا منتشر نشده است تا روشن شود آیا او دو میلیارد تومانش را داده و به استقلال پرداخته یا حتی بی آنکه این سهمش را پرداخته باشد شده بخشی از تاریخ استقلال!

با همه این حرفها اما او مانده و هر روز با تصمیماتش، برای استقلال تبعاتی به همراه می آورد. بی شک شخص وزیر ورزش و اهالی ساختمان سنگ مرمر خیابان سئول بهتر از هر کسی می دانند که در انتخاب سرمربی بزرگ خارجی برای استقلال، از باشگاه این تصمیم گرفته شد یا آنها بودند که ورود کردند.

بی شک این وزارت ورزش بود که برای ساماندهی به تیمی که با بی تدبیری مدیریتی حدود 30 میلیارد در فصل نقل و انتقالات، آن هم نه برای یک سال که در دو سال متوالی هزینه شده بود و نتیجه اش شده بود، تیم را تحت فشار گذاشت و انتخاب شفر هم نه توسط معاونت ورزشی باشگاه که از سوی یک استقلالی پولدار مقیم امارات، به شخص افتخاری پیشنهاد داده شد و این رزومه در بالاترین سطح ورزش کشور تصویب شد. 

مدیر عاشق عکس یادگاری با ستاره های استقلال  اما در همه هزینه‎کرد این حدود 70میلیارد تومان دو ساله اخیر، نقش خطیر گرفتن عکس یادگاری و پز دادن در اینستاگرامش را داشته است و حالا احتمالا در مقام معاون ورزشی خود را در جایگاه اولی هوینس و دیگر بزرگان فوتبال جهان می داند، در همه این سالها افتخار داشته با رفتارش سبب جدایی کاوه رضایی از استقلال شود، همین حالا هم تیام به طور شفاف به هواداران تیم تاکید کرده است مشکلش با تیم اصلا پول نیست و از بدقولی مسئولان تیم دلخور است. مسئولانی که به طور شفاف، از نظر جایگاهی، مهمترین‌شان می شود همین فرد شماره 2 تیم. 

به این اتفاق اضافه کنید دشواری وینفرد شفر برای خروج از کشور سر مشکلات مالیاتی که در قراردادش صراحتا بر عهده باشگاه بوده است و همه گلایه هایی که رسمی، او و نزدیکانش به شرایط مدیریتی باشگاه دارند.

با همه این شاهکارهای مدیریتی اما این آقای مدیر هست و به کارش ادامه می دهد؟ چرا اما این اتفاق می افتد؟ اخیرا یکی از سردبیران معروف سایت های ورزشی درباره نسبت آقای تاجگردون، نماینده مردم گچساران و از چهره های شاخص اصلاح طلب در مجلس شورای اسلامی با یکی از مدیرانی نوشته بود که دو میلیارد داده تا به استقلال بیاید.

نوشته ای که سبب شد تا با این نماینده محترم تماس بگیریم و بپرسیم آیا چنین ارتباطی وجود دارد؟ ایشان که در جلسه بودند، پیامکی پاسخ دادند و جویای ارتباط‌شان با این معاون باشگاه استقلال شدیم اما دیگر پاسخی نشنیدیم!

این شاید حداقل حق هواداران استقلال باشد که آیا چنین رابطه ای وجود دارد؟ قطعا آقای تاجگردون بهتر از هر کسی می دانند این فشارها برای حضور افراد در جایگاه های غیرتخصصی چقدر در 8 ساله دولت قبلی به کشور لطمه زد. این حضورهای سفارشی که خود ایشان در کنار دیگر منتقدان دولت مستقر بر آن نقد داشتند. 

حالا اما آیا خودشان چنین توصیه هایی می کنند؟ ما که باورش برای‌مان سخت است اما کاش خودشان خیلی صریح درباره این نسبت و این فشار توضیح شفاف دهند تا حجت بر همه تمام شود. ما منتظریم و فکر می کنیم به شان استادی دانشگاه و رسالت نمایندگی‌شان در مجلس شورای اسلامی، در این‌باره خیلی شفاف با مردم سخن خواهند گفت و مشخص خواهد شد چطور کسی که حتی یک روز سابقه ورزش حرفه ای ندارد، برای خود شانیت معاونت ورزشی آن هم در تیم بزرگی چون استقلال قائل می شود و اینچنین اتفاقاتی در تیم رقم می خورد که دل هواداران بشکند.

بی تردید برای هواداران استقلال حفظ مامه تیام یکی از خواست های بزرگ است و انتظار ندارند باز مثل کاوه که یک شوخی نامناسب با مدیر برنامه هایش او را از استقلال به بلژیک برد، ستاره جدیدشان هم خیلی ساده از کف برود.
[span]
[span] [span]41258

کد N1886521

وبگردی