آفتاب

جذاب ترین مکان ها برای گردش

جذاب ترین مکان ها برای گردش

جهان با داشتن جاذبه ها و مناظر عجیب و خیره کننده به انسانها فرصت زندگی لذت بخش را می دهد. در همین کره پهناور اگر به دنبال جایی میگردید که علاوه بر دلچسب بودن مناظرش هیجان انگیز هم باشد ما شما را به قلب جاذبه های توریستی آسیای شرقی می بریم.

کوه اعجاب انگیز چان بای شان در چین
در میان جاذبه های متنوع و شگفت انگیز چین، کوهی وجود دارد که نظر بسیاری از گردشگران تور چین را به خود جلب کرده است.
این کوه که دراستان جی لین واقع شده است و به نخستین کوه شمال شرقی چین معروف شده است ،چان بای شان نام دارد.
چان بای شان به جز اینکه هم مرز دو کشور چین وکره شمالی ست سرچشمه سه رود نیزمیباشد جاذبه های این کوه فقط به همین جا ختم نمیشود .مناظری در دل این کوه جای گرفته است که چشم هر بیننده ای را متحیر میکند.
در کنار این کوه آتشفشان که در طول تاریخ خاموش بوده است رودخانه ای بنام رودخانه بهشت جریان دارد.
چشم اندازهای بی نظیری مانند:جنگل سنگ های اسفنجی،استخر تیان چی،دهانه هی فونگ،درختان سرو، جنگل یوه هوا، جنگل زیر زمینی، دره بزرگ، باغ کوهستانی، قله اصلی کوه و چشمه های آب گرم این کوهستان، جذابیت ویژه ای به آن داده اند که زیبایی کوه را دوچندان کرده است.
چان بای شان محلی برای تولید کالاهایی همچون جینسنگ(گیاه دارویی)، چرم سمور و شاخ پوشیده از موی ریز گوزن نر (که کاربرد دارویی دارد) است.
این کوه تماشایی، زیستگاه جانوران و گیاهان کمیاب ونایابی  است که از آن جمله  میتوان به : انگور کوهستانی، قارچ وحشی، ازالیا و حیواناتی مانند ببر مانچوریان و درنای تاج سرخ و... اشاره کرد .
این منطقه محلی برای زندگی گونه های مختلف جانوری کمیاب مانند  خرس،پلنگ،گوزن و.. را در پارک ملی فراهم ساخته است
چان بای شان با نمای شاهکارش، گیاهان بی همتا و حیوانات نایافتنی که دارد توانسته است در لیست مناطق حفاظت شده بین المللی مربوط به سازمان ملل قرار گیرد.
برای بازدید از این کوه منحصر به فرد میتوانید به شهر یان جی بروید و سپس با اتوبوس خود را به این کوه برسانید.

آبشار خلونگ لن تایلند :
آبشار خلونگ لن در پارک ملی خلانگ لن بانکوک قرار گرفته است .بعد از پیاده روی چند دقیقه ای به قلب جنگل به یکباره با صحنه با شکوهی از رقص آب بر روی سنگ ها مواجه می شوید
خلانگ لن آبشاری با ارتفاع 100 متر و عرض40 متر در فضایی بکر و دور از شلوغی است ، برای همین، طبیعت اینجا دست نخورده و بکر باقی مانده است .فاصله پارک خلانگ لن از بانکوک حدود 5 ساعت رانندگی است . سرچشمه آبشار خلانگ لن از کوههای خلانگ سوانگ ماک می باشد و در واقع از چند جریان مختلف به وجود آمده است و در نهایت رود پینگ را تشکیل می دهند.
برای اینکه به آبشار خلانگ لن برسید مسیری را تا میان جنگل باید پیاده روی کنید . یکی از لذت های این سفر برای گردشگران تور تایلند ، پیاده روی و طبیعت گردی در دل این جنگل است
در سمت چپ این آبشار پلی را خواهید دید که با عبور از آن به چشم اندازهای سرسبز و زیبای جنگل خواهید رسید . اگر به اندازه کافی شجاع هستید ، خود را به پایه آبشار برسانید و در معرض قطرات آب قرار دهید .البته پیشنهاد میکنیم در فصل گرما این کار را انجام دهید.
یکی دیگر از لذت های این گشت عکاسی از مناظر اطراف آبشار است . اینجا همان جایی است که میتوانید عکس های زیبا و استثنایی ، خصوصا از غروب و طلوع خورشید در اطراف آبشار بگیرید .
اگر وقت داشتید با دو ساعت پیاده روی خود را باه بالای آبشار برسانید تا شکوه و عظمت آن را از بالا ببینید . در صورتی که تمایل به ماندن در کنار آبشار را داشتید ، می توانید در کمپ های پارک اقامت کنید یا در فضای کمپینگ چارد بزنید اگر هم هیچ کدام از این گزینه ها انتخاب شما نیست ، به فاصله 2 کیلومتر
از آبشار اقامتگاههایی وجود دارد که میتوانید شب را در آنجا سپری کنید .در اطراف آبشار رستوران ، فروشگاه و دیگر امکانات رفاهی فراهم است .
بهترین زمان سفر به پارک ملی و آبشار خلانگ لن از ماه آذر تا فروردین است که دمای هوا از نظر رطوبت و گرما در سطح مطلوبی قرار دارد.
بهترین راه برای رفتن به این آبشار ، اتوبوس های کامفائنگ فت است که میتوانید بعد از رسیدن به مقصد ، از آنجا با خودرو سواری به سمت خلونگ لن حرکت کنید و در مدت دو ساعت خود رابه آبشار برسانید.

موزه نگارا مالزی
به هر کجای این سیاره سفر کنیم خوب است برای شناخت تاریخ،فرهنگ و مردم آن کشور حتما سری به موزه هایش بزنیم.
موزه همانند خانه ایست که برای تمامی نسل ها به خصوص آینده اشیاء هنری،تاریخی،باستانی ،صنعتی و...را دربر دارد و از آنها به بهترین نحو محافظت میکند.
امروز به قلب مالزی ، کوالالامپور، شهر مدرن که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری است ، میرویم.
بیایید در گشت های تور مالزی ، سری به موزه ملی مالزی ( موزه نگارا)  در کوالالامپور بزنیم . موزه در آگوست سال 1963  توسط سومین پادشاه مالزی افتتاح شده است
ساختمان این موزه دیدنی به شکل با شکوهی بنا شده است به این معنی که سقف آن مخروطی شکل و نوک تیز است، جذابیت ظاهری این موزه به دلیل ترکیب معماری مدرن وسنتی مالایی است.
بر روی  دیواره های بزرگ اطراف درب ورودی موزه برخی رویدادهای تاریخی و فرهنگی مالزی به نمایش گذاشته شده است .
سالن اصلی موزه به شکل ویژه ای طراحی شده است و گاها برخی نمایشگاهای موقت نیز در این سالن اجرا میشوند.
اگر از طبقه همکف دیدن کنید با مراسم ازدواج،زندگی روستایی مالزی (کشاورزی،ماهیگیری و..) و مراسمات مالایی مواجه میشوید.
طبقه اول خانه سنتی مالاکابابا با مبلمانی با چوب ماهون و نقرجات و زیورآلات خیره کننده است و همچنین فرشی که زیباییش بی نظیر است ، بازدید از اینجا را از دست ندهید.
این موزه جامع دارای چهار گالری در دو طبقه است:
گالری تاریخچه اولیه(A): این گالری شامل آثاری است که از طریق پژوهش و کاوش های باستان شناسی و تاریخی به دست آمده است ، همچون  انواع ابزار سنگی که قدمتش به دو میلیون سال پیش برمیگردد،سفال و کوزه هایی مربوط به دوران نو سنگی و ...این بخش از موزه فرهنگ مالزی را نیز در خود جای داده است. تماشای گالری لباس های محلی وتشریفات و..و بازدید از نمایش سایه ها و ارواح میتواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزنید.
گالری دوران پادشاهی مالزی(B): دراین بخش ، یادبودهایی که از اولین تمدن و دوران سلطنت مالایی ها تا ظهور اسلام در مالزی گذشته است را به نمایش گذاشته اند.
گالری دوران مستعمراتیC)): این گالری دوران سختی و مستعمره بودن مالزی را نشان میدهد که از کشور پرتغال آغاز شد سپس آلمان و انگلیس و در زمان جنگ جهانی دوم نیز توسط ژاپن به اشغال درآمد.قسمت جذاب این گالری مربوط به طبیعت میشود، که به دوست داران محیط زیست توصیه میکنیم از این بخش دیدن کنند.
گالری مالزی جدید(D): این قسمت روزهای سخت و خوب را کنار هم آورده که نشانگر شجاعت و بی پروا بودن مردم مالزی است که از زمان جنگ تا تلاش برای بدست آوردن استقلال کشور را به نمایش میگذارد. همچنین از دیدن آلات موسیقی و اسلحه های اینجاهم میتوانید لذت ببرید.
این مجموعه زیبا و فرهنگی فقط شامل  اشیا داخل ساختمان نمی شود ، بلکه برای بازدیدکنندگان در محوطه ساختمان که میخواهند  پیشینه ی حمل و نقل  را از قدیمی ترین ارابه تا اولین خودروی ملی مالزی را ببینند ، نمایشگاهی ترتیب داده است.
یکی دیگر از آثاری که گردشگران بسیاری را به خود جذب میکند وجود قصرکوچک است که هنر صنعتگران مالایی را نمایان میکند.
زمان بازدید از این موزه ی تاریخی از 9 صبح الی 6 بعد ازظهر است.
برای دسترسی : با اتوبوس رَپید کِی اِل  در ایستگاه 115 پیاده شوید
یا با اتوبوس کِی اِل هوپ آن هاپ آف که موزه ملی در ایستگاه شماره 12 واقع است پیاده شوید از سوی دیگرمیتوانید از مترو،  ایستگاه کی ال سنترال  که نزدیک تر است استفاده کنید .
کد N1886147

وبگردی