آفتاب

۸۵ درصد کودکان بدون هویت اتباع خارجی هستند

۸۵ درصد کودکان بدون هویت اتباع خارجی هستند

نماینده یک سمن در منطقه ۱۶ تهران گفت: ۸۵ درصد کودکان بدون هویت اتباع خارجی هستند، اما ۱۵ درصد مابقی کودکان ایرانی هستند و با تقویت مددکاری اجتماعی و اصلاح قوانین می‌توانند به خانواده‌ها سپرده شوند. اگر این کودکان در خانواده نگهداری شوند بسیار بهتر از پرورش یافتن در بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین کارگروه تخصصی زنان و خانواده با محوریت ساماندهی کودکان بی‌هویت در بدو تولد با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، فریبا نظری پور، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در استانداری تهران برگزار شد.در این کارگروه نمایندگان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی گزارشی از تعداد و روند شناسایی هویت نوزادان بی‌هویت در بیمارستان‌ها ارائه دادند.

موسوی (معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی ایران) در این جلسه گفت: پس از بررسی مددکاران بیمارستان، نوزادان به همراه مادر برای شناسایی هویت به بهزیستی ارجاع داده می‌شوند. اجرای این روند به شکل کاملا رایگان انجام می‌شود؛ اما هزینه هایی برای بیمارستان‌ها به همراه دارد.

موسوی تاکید کرد: مددکاری که حدود یک ماه است به حوزه معاونت اجتماعی اضافه شده است و با وجود وظایف گسترده‌ای که مددکاران دربیمارستان‌ها به عهده دارند، پیشنهاد می‌شود بخش حقوقی بیمارستان برای همراهی مادران و نوزادان برای تشخیص هویت نوزاد وارد شود.

در ادامه جلسه کارگروه نماینده دانشگاه شهید بهشتی گفت: ۸۵ درصد کودکان بدون هویت اتباع خارجی هستند، اما ۱۵ درصد مابقی کودکان ایرانی هستند و با تقویت مددکاری اجتماعی و اصلاح قوانین می‌توانند به خانواده‌ها سپرده شوند. اگر این کودکان در خانواده نگهداری شوند بسیار بهتر از پرورش یافتن در بهزیستی است.

نماینده یک سمن در منطقه ۱۶ تهران نیز با اعلام اینکه ۱۲۰کودک را می‌شناسد که حاصل ازدواج غیرقانونی و ثبت نشده مادر ایرانی با مردی از اتباع هستند تاکید کرد که باید برای آن‌ها چاره اندیشی کرد.

کد N1886039

وبگردی