آفتاب

تهیه تقویم لوایح بودجه 98 شهرداری برای اولین بار

تهیه تقویم لوایح بودجه 98 شهرداری برای اولین بار

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران از تهیه تقویم لوایح بودجه 98 شهرداری برای اولین بار خبر داد و گفت: قوانین شهری که در گذشته به تصوب رسیده است در اداره کل تدوین حقوقی این معاونت تنقیح می‌شود.

حجت الله میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح عملکرد اداره کل تدوین قوانین معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: سه کار اساسی در دستور کار قرار گرفته است نخست اینکه رصد دائمی مصوبات پیشنهادی شورای شهر تهران انجام می شود و تعامل فعال برای تصویب مقررات و قوانین شهری انجام می شود تا تأثیر فعالی داشته باشیم.


وی افزود: تنقیح حجم انباشته‌ای از قوانین شهری که در گذشته تصویب شده است نیز در دستور کار قرار گرفته است تا قبل از اینکه همانند قوانین ملی به حجم چندصد هزارتایی برسد، این کار انجام شود؛ لذا تنقیح این قوانین آغاز شده است و مرتبا غربالگری و پایش صورت می‌گیرد.


میرزایی ادامه داد: از این مسیر تلاش خواهیم کرد تا از ارسال لوایح پراکنده به شورا پرهیز شود. امسال برای اولین بار تقویمی آماده خواهیم کرد که تمام لوایح با کارکرد بودجه‌ای در متن لایحه بودجه گنجانده شوند. لوایحی همچون عوارض مربوط به نرخ پارکینگ ها، نرخ اتوبوس و مترو و...که در طول سال پخش می شوند.


وی تاکید کرد: این لوایح را که در طول سال پخش هستند را جمع می‌کنیم و در دی ماه همراه با لایحه بودجه تقدیم شورای اسلامی شهر تهران می کنیم تا به این ترتیب نظمی به این مبحث بخشیده باشیم.


انتهای پیام

کد N1885976

وبگردی