آفتاب

تصاویر | می به ترامپ: بیرون از لندن قرار بگذاریم!

تصاویر | می به ترامپ: بیرون از لندن قرار بگذاریم!

مجله سان با تصویری از از ترامپ و می در گزارشی گفت نخست وزیر انگلیس به رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده است که بیرون از لندن یکدیگر را ملاقات کنند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وب سایت روزنامه سان نوشت: ترزا می نخست وزیر انگلیس قصد دارد برای تامین امنیت دونالد ترامپ رئیس جهور آمریکا با او در چکرز سکونتگاه شخصی خود ملاقات کند.

این روزنامه در ادامه نوشت: نخست‌وزیر انگلیس از رئیس‌جمهوری آمریکا که ماه ژوئیه به انگلیس سفر می‌کند خواهد خواست تا از معترضان در مرکز لندن دوری کند و به جای آن، در سکونتگاهش با او دیدار داشته باشد.

جزئیات این طرح را کیم دارک، سفیر انگلیس در ایالات متحده به کاخ سفید ارائه می‌کند.

سان به نقل از یک منبع نوشت: پس از تایید ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس دو پیشنهاد تحویل کاخ سفید می‌شود؛ اولی برای ملاقات در دفتر نخست‌وزیری یا دیدار در چکرز واقع در شمال غرب لندن. این منبع همچنین تایید کرد که ترزا می دیدار با ترامپ در سکونتگاهش در چکرز را ترجیح می‌دهد.


چکرز- سکونتگاه ترزا می

در ادامه این گزارش آمده است، از ترامپ همچنین برای صرف چای با الیزابت دوم، ملکه انگلیس در ویندسور کسل، از سکونتگاه‌های سلطنتی در غرب لندن و نه در کاخ باکینگهام دعوت می‌شود.


ویندسور کسل


ترامپ می تواند از کاخ بلنهایم محل تولد قهرمانش یعنی وینستون چرچیل دیدن کند.

براساس این گزارش، دارک همچنین به کاخ سفید پیشنهاد خواهد داد تا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به پارلمان انگلیس نرود.

هنوز دفتر نخست‌وزیر انگلیس در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

گفتنی است از زمان تصدی کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۷، از بیم این‌گونه اعتراضات که ناشی از اظهارات نژادپرستانه ترامپ است، سفر وی به لندن با تعویق همراه بوده است.

اولین سفر رسمی ترامپ به انگلیس که قرار است در ماه جولای انجام شود؛ به احتمال زیاد با موجی از اعتراضات سازمان یافته در مرکز لندن همراه خواهد بود.


این درحالی است که برخی نمایندگان بلندپایه انگلیس هم درباره بازدید ترامپ از پارلمان هشدار داده‌اند- اقدامی که نشان از عدم محبوبیت وی به عنوان رهبر آمریکا-نزدیکترین متحد بریتانیا- دارد.

بسیاری از انگلیسی‌ها متعهد شده‌اند تا در صورت سفر ترامپ اعتراضات گسترده‌ای به پا کنند و چندین سیاستمدار انگلیسی هم پیشتر مخالفت خودشان را با سفر رسمی ترامپ اعلام کردند.

صادق خان، شهردار لندن پیشتر در اوایل سال گفته بود از حضور ترامپ در لندن استقبال نمی‌کنیم چرا که او دستور کار تفرقه‌انگیز دارد.

ترامپ اوایل امسال سفرش به لندن را که قرار بود برای افتتاح سفارتخانه جدید کشورش باشد، لغو کرد.

ترزا می اولین رهبر خارجی بود که پس از مراسم تحلیف ترامپ در سال گذشته با این رئیس‌جمهوری آمریکا در واشنگتن دیدار کرد.

52310

کد N1885912

وبگردی