آفتاب

رسالت یاران امام (ره) شناساندن دشمن به مردم است

رسالت یاران امام (ره) شناساندن دشمن به مردم است

یک عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه رسالت همه دوستداران امام (ره) و رهبری این است که مردم را آگاه‌ کنن، گفت: ما باید به خوبی دشمن را هم به مردم خود و هم به مردم دنیا بشناسانیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دلایل تداوم انقلاب اسلامی پس از 40 سال، اظهار کرد: فلسفی‌ها عبارتی دارند مبنی بر اینکه علت محدثه، علت مبنیه خواهد بود یعنی عاملی که به وجود آوردنده یک پدیده است، نگهدارنده همان پدیده خواهد بود. انقلاب اسلامی ایران در پرتو سه عامل مکتب، ملت و رهبری به وجود آمد و همین عوامل تداوم انقلاب را موجب شده است. مردم مسلمان ایران، دین اسلام را پذیرفته و به رهبری حضرت امام خمینی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. همین عوامل یعنی مکتب، ملت و رهبری در تداوم انقلاب تا 40 سالگی و بیشتر نقش اساسی دارند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در توصیف ویژگی‌های امام خمینی (ره) که موجب رهبری انقلاب توسط ایشان شد، اظهار کرد: امام(ره) همان خواسته‌های علمای 10 قرن دوران غیبت مثل شیخ مفید، شیخ طوسی و سیدمرتضی را داشت اما در عین حال امام(ره) از شجاعت ویژه‌ای برخوردار بود که همین شجاعت او را به پیروزی رساند. امام دارای بصیرت و بینش زمان خودش بود، امام مقتضیات زمانه خود را به خوبی می‌شناخت. فساد نظام شاهنشاهی هم به گونه‌ای بود که بیدارگری امام، مردم را به صحنه کشاند و توفیق پیروزی انقلاب به دست آمد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر رسالت و وظایف یاران و شاگردان امام در مقطع فعلی، تصریح کرد: در حال حاضر رسالت همه دوستداران امام و رهبری این است که مردم را آگاه‌ کنند. ما باید به خوبی دشمن را هم به مردم خود و هم به مردم دنیا بشناسانیم و مردم را نسبت به جنایات آنها آگاه کنیم و به مردم بگوییم دوام 40 ساله انقلاب اسلامی با وجود همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها، تضمینی است برای ادامه این مسیر.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه همه تلاش ما باید در راستای تحقق اهداف امام خمینی باشد، افزود: امام تا زمان حیات خود بسیار تلاش کرد که انقلاب اسلامی را به اهداف خود برساند اما موانعی مثل اقدامات دشمن از جمله جنگ تحمیلی و ترورها موجب شد که توفیق صددرصد به دست نیاید. اکنون ما برای مردم رفاه، آزادی، اقتدار و عزت می‌خواهیم اما دشمن نابکار بوده و هر روز دنبال توطئه و بهانه‌جویی است.

اکرمی در پایان با اشاره به اینکه در برجام دو سال مذاکره انجام گرفت که دولت قبلی آمریکا روی کاغذ آن را پذیرفت و دولت فعلی روی کاغذ هم آن را نپذیرفت، گفت: دشمن دنبال توطئه علیه کشورمان است اما ما با اتحاد، آگاهی و برادری می‌توانیم به پیروزی برسیم و راه خود را در تداوم انقلاب ادامه دهیم.

انتهای پیام

کد N1885884

وبگردی