آفتاب

نوذرپور خبر داد: تبدیل روستاهای حریم منطقه ۲۲ به مسیر گردشگری

نوذرپور خبر داد: تبدیل روستاهای حریم منطقه ۲۲ به مسیر گردشگری

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه روستاهای واقع در حریم منطقه ظرفیت ایجاد مسیر گردشگری برای شهروندان را دارد، گفت: در دوره گذشته مدیریت شهری استفاده از واژگان "نمی‌شود" و "تخریب" رایج بود؛ اما مبنای تصمیم گیری مدیریت شهری جدید شهری "آری" به اقدامات عمران در چارچوب قانون و مقررات است.

 به گزارش ایسنا، علی نوذرپور در جمع اهالی روستای وردیج واقع در حریم منطقه۲۲، گفت: با توجه به ایام مبارک رمضان و به منظور بهره‌برداری هرچه بیشتر از فضای معنوی و تحقق امر مشارکت شهروندی، برنامه دیدار با ساکنین روستای وردیج انجام شد.
 شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه در دوره گذشته مدیریت شهری استفاده از واژگان "نمی‌شود" و "تخریب" رایج بود، گفت: مبنای تصمیم گیری مدیریت جدید شهری "آری" به اقدامات عمرانی در چارچوب قانون و مقررات است.
 نوذرپور با بیان اینکه شهرداری به دنبال توسعه و پیشرفت عمرانی در روستاها است، تصریح کرد: شهرداری طبق قانون موظف به نظارت بر ساخت و سازهاست و در برابر بی قانونی در ساخت و سازها طبق قانون عمل می‌کند.
 وی با بیان اینکه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به تصویب شورای نگهبان می‌رسد خاطرنشان کرد: رعایت قوانین هم تکلیف قانون و هم تکلیف دین است و قانون رفتار ما را تعیین می کند. اینکه انتظار داشته باشیم مسئولین به قانون توجه نکنند و از آن عدول کنند، انتظاری منطقی نیست.

 براساس اعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲،  نوذرپور با بیان اینکه عدم توجه به قوانین، روند پیشرفت و توسعه را با مخاطراتی روبه رو می کند، گفت: در حال حاضر با تمام کنترل‌های انجام شده در محدوه حریم منطقه۲۲، تعداد ۵۰۰ ساختمان خارج از روستاها بدون مجوز ساخته شده است و این بسیار خطرساز است.

 وی  بر ایجاد بازارباغ ها، بازارچه های محلی و مسیرهای گردشگری در روستاها تاکید کرد و افزود: شهرداری منطقه۲۲ این ظرفیت را دارد تا سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی را برای سرمایه گذاری به روستا ها معرفی کند تا در اشتغال زایی جوانان روستا، گردشگری و ترویج فرهنگ های بومی روستاها کمک شایانی شود.
 نوذرپور در پایان با اشاره به اینکه هدف شهرداری منطقه، مشارکت بین شهرداری، شوراهای روستا و مردم است گفت: روستاییان می‌توانند با توجه به زیرساخت‌های روستاهای خود، برنامه‌ها و طرح های گردشگری و جذب توریست را تهیه و ارائه نمایند و ما آنها را برای اجرا در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهیم و یا از خود روستاییان در اجرای طرح ها با نظارت شوراها و دهیاری ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1885325

وبگردی