آفتاب
رونالدو سلطان پنالتی و کلوپ در اندیشه اولین قهرمانی

این 50 آمار از فینال لیگ قهرمانان اروپا را از دست ندهید

این 50 آمار از فینال لیگ قهرمانان اروپا را از دست ندهید

دیدار امشب رئال مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا نکاتی جذاب و خواندنی دارد که تابحال نمی‌دانستید.

به گزارش ایلنا، تقابل رئال مادرید و لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا شامل اعداد و ارقامی است که در تاریخچه این مسابقات ثبت می‌شود. نشریه مارکا 50 آمار جذاب از بازی امشب تهیه کرده که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

1.هر دو تیم در این دوره از مسابقات در مجموع 70 بار گلزنی کرده‌اند. سهم رئال از این آمار 30 گل بوده و 40 هم توسط بازیکنان لیورپول به ثمر رسیده است. میانگین گلزنی قهرمان اروپا 2.5 در هر بازی بوده و آمار قرمزها با میانگین 3.3 در هر دیدار درخشان‌تر بوده است.

 

2.این دو تیم پنج بار در رقابت‌های اروپایی دیدار داشته‌اند که که لیورپول سه بار موفق به شکست رئال شده و دو دیدار هم رئال به برتری دست پیدا کرده است.

 

3.از آخرین رویارویی این دو تیم در فینال 13,513 روز می‌گذرد. 27 مِی 1981 لیورپول رئال را شکست داده بود.

 

4.همین دیدار تنها مسابقه‌ای بود که یک تیم انگلیسی در فینال مسابقات اروپایی نماینده اسپانیا را شکست می‌دهد. مسابقات دیگر بین نمایندگان انگلیس و اسپانیا با برتری بارسلونا مقابل آرسنال در سال 2006، برتری بارسلونا مقابل منچستریونایتد در سال 2009 و 2011 بود.

 

5.این دیدار نهمین بار است که یک مسابقه در فینال جام اروپایی تکرار شده است. این چهارمین حضور رئال در فینال است که آنها برای کسب سومین جام پیاپی تلاش می‌کنند.

 

6.این بازی 31مین فینالی است که رئال مادرید در رقابت‌های تحت نظر یوفا در آن شرکت می‌کند. 

 

7.یوگن کلوپ برای لیورپول 20مین فینال اروپایی را رقم زده است، آنها تا به حال به پنج قهرمانی در اروپا دست پیدا کرده‌اند.

 

8.14 بازیکن فعلی رئال مادرید فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده‌اند البته در تیم مقابل حتی یک بازیکن هم تجربه فینال اروپا را ندارد.

 

9.رئال مادرید در 29 دیدار متوالی لیگ قهرمانان گلزنی کرده است و آخرین باری که آنها موفق به انجام چنین کاری نشدند، بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان برابر منچسترسیتی در فصل 15-2016 بود.

 

10.یورگن کلوپ برابر رئال مادرید سه بار برنده شده، یک بار به تساوی دست پیدا کرده و دو بار هم شکست را تجربه کرده است. در کنار منچسترسیتی و رئال مادرید تیم تحت هدایت یورگن کلوپ یکی از تیم‌هایی است که بیشترین پیروزی را کسب کرده است.

 

11.محمد صلاح دو بار مقابل رئال مادرید بازی کرده و هنوز موفق به گلزنی نشده و هر دو دیدار هم با برتری لوس بلانکوس به پایان رسیده است.

 

12.هیچ بازیکن مصری هنور موفق به گشودن دروازه رئال مادرید نشده است. صلاح امید دارد تا اولین باشد.

 

13.کریستیانو رونالدو در تمامی رقابت‌ها 13 مرتبه مقابل لیورپول قرار گرفته و سه بار هم گلزنی داشته است.

 

14.زین الدین زیدان در طول دوران بازیگری‌اش هیچگاه مقابل لیورپول بازی نکرده و این اولین باری است که به عنوان مربی رو در روی این تیم می‌ایستد.

 

15. رئال مادرید چهار بار در کیف بازی کرده است. همه‌ی این مسابقات در برابر دیناموکیف بوده و رکورد آنها یک پیروزی، یک شکست و دو تساوی است.

 

16.مازیچ دو مرتبه برای رئال مادرید سوت زده؛ او سابقه قضاوت برای لیورپول را ندارد و رئال هم در بازی‌های تحت قضاوت او یک پیروزی و یک تساوی داشته است.

 

17.نزدیک به 700 بازیکن در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان شرکت کرده اند. در مجموع، 694 بازیکن در این فصل حداقل یک دقیقه بازی کرده اند.

 

18. کریستیانو رونالدو و دروازه بان لیورپول، لوریس کاریویس، 1080 دقیقه بازی کرده‌اند. آنها تمامی دقایق این دوره را در زمین حضور داشته‌اند.

 

19.لیورپول در مسیر راهیابی به فینال از 24 بازیکن استفاده کرده؛ از سوی دیگر زین الدین زیدان از 23 بازیکن بکار گرفته است.

 

20.نزدیک به 400 گل در 124 این بازی فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه‌ها شده است. 

 

21.روبرتو فیرمینو در 14 گل از 40 گل این فصل لیورپول مشارکت داشته است. او 10 گل زده دارد و هشت پاس گل در اختیار هم تیمی‌هایش قرار داده است.

 

22. کریستیانو رونالدو برترین گلزن در این رقابت با 15 گل بوده، او رکورد این بخش را در سال 2014 با 17 گل در دست گرفت.

 

23.جیمز میلنر با ارسال 9 پاس گل برای لیورپول بهترین شاگرد کلوپ در این آمار است.

 

24.فیرمینو همیشه یکی از تعویض‌های کلوپ در این دوره بوده. این بازیکن در تمامی بازی‌های این دوره 119,227 کیلومتر دویده است.

 

25.لیورپول خیلی زود آغاز کرد. این سومین بار است که قرمزها با صلاحیت تمام پا به فینال می‌گذارند.

 

26.فقط چهار مربی آلمان موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا شده‌اند. کرامر، لاتک، هیتزفیلد و یوپ هاینکس سرمربیانی هستند که روی هم رفته 7 قهرمانی کسب کرده‌اند.

 

27.گرت بیل تا به حال 10 مرتبه با لیورپول رو به رو شده و تنها یک گل به ثمر رسانده است؛ هشت بازی در لیگ قهرمانان اروپا، یک بازی در لیگ برتر انگلیس و یک بازی در جام حذفی.

 

28.کریم بنزما یکی از پنج بازیکن برتر گلزنی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. او با 55 گل یک گل با رکود فن نیستلروی فاصله دارد.

 

29.سرخیو راموس در مسابقات لیگ قهرمانان 80 بار و بیشتر از هر بازیکنی دیگری ریکاوری داشته است.

 

30.کاریوس سخت شکست می‌خورد. او در 6 بازی از 12 دیدار این دوره کلین شیت دارد.

 

31.کریستیانو رونالدو در سه فینال لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرده است؛ کاری که هیچ بازیکنی قادر به انجام آن نیست.

 

32.گرت بیل به همراه رئال مادرید در 9 فینال پیروز شده و تنها یکی را از دست داد.

 

33.برتری لیورپول در شوتزنی داخل چارچوب به رئال مادرید: لیورپول 89 شوت - رئال 84 شوت.

 

34.سرخیو راموس یکی از پنج مدافع گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست. کاپیتان رئال 11 بار گلزنی کرده و پنج گل تا آمار روبرتو کارلوس فاصله دارد.

 

35.کریم بنزما در سه دیداری که مقابل قرمزهای آنفیلد قرار گرفته دو بار گلزنی کرده است. رئال در هر دو دیداری که مهاجم فرانسوی گلزنی کرده برنده از زمین مسابقه خارج شده است.

 

36.لیورپول دو بار در کیف بازی کرده؛ آنها یک پیروزی و یک تساوی را در این شهر تجربه کرده‌اند در حالیکه آخرین سفر آنها به اوکراین سال 2006 بود.

 

37.  لیورپول در این تورنمنت 5 گل از ضربات کرنر به دست آورده؛ این باعث می شود آنها یکی از خطرناک ترین تیم ها در این زمینه باشند.

 

38.این سومین فینال برای یورگن کلوپ خواهد بود؛ سرمربی آلمانی دو فینال قبلی را از دست داده است. سویا و بایرن مونیخ او را برای رسیدن به جام قهرمانی ناکام گذاشته‌اند.

 

39.رئال مادرید هشت بار برابر انگلیسی‌ها شکست را پذیرفته و 13 بار به برتری رسیده است. 

 

40.دو دهه از رکوردی که یک تیم برای سه سال متوالی به فینال برسد، می‌گذرد. زین الدین زیدان زمانی که با یوونتوس بازی می‌کرد به چنین افتخاری دست پیدا کرده بود.

 

41.تا به حال 179 گل در فینال لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسیده است. سهم رئال مادرید 39 و سهم لیورپول در این آمار 9 گل می‌باشد.

 

42.کریستیانو رونالدو با کسب 15 پنالتی سلطان این آمار محسوب می‌شود و بیشتر از هر بازیکن دیگر در محوطه جریمه روی او خطا می‌شود.

 

43.زیدان همیشه فینال‌ها را می‌برد؛ از زمانی که زیدان سرمربی رئال مادرید شده او 7 فینال به همراه کهکشانی‌ها را با قهرمانی به پایان برده است.

 

44.لیورپول و چلسی آمار بهترین گلزنان خارج از محوطه جریمه را با شش گل در اختیار دارند.

 

45.رئال مادرید اغلب در آفساید قرار دارد؛ 44 مرتبه خطای آفساید بازیکنان رئال در این دوره اعلام شده در حالیکه برای لیورپولی‌ها این آمار در عدد 27 خلاصه می‌شود.

 

46.لیورپول در فینال زود گل دریافت می‌کند؟ سریع ترین گل تاریخ ادوار مسابقات لیگ قهرمانان اروپا مربوط به ثانیه 51 بازی برابر میلان بود که پائولو مالدینی موفق به گشودن دروازه نماینده انگلیس شد.

 

47. لوریس کاریوس دروازه بانی است که از لیورپول بیشترین توپ را به خود اختصاص می دهد، با 12.

 

48.امره جان و جمیز میلنر دو بازیکنی هستند که با 17 خطا روی هم رفته آمار نگران کننده‌ای برای لیورپول دارند.

 

49.خاطره‌ای از فینال 1981 نیست! هیچ یک از بازیکنانی که امروز در ترکیب قرار می‌گیرند نمی‌توانند تقابل لیورپول و رئال مادرید در دهه هشتاد را به یاد بیاورند.

 

50.زین الدین زیدان در صورت شکست لیورپول و کسب سومین قهرمانی در اروپا می‌تواند به آمار باب پیزلی، سرمربی سابق لیورپول دست پیدا کند.

کد N1884817

وبگردی